fbpx

בקרוב בצפת: הוסטל חדש בהשקעה של 1.5 מיליון שקלים

לאחר סחבת של 15 שנים ובהתערבות ראש עיריית צפת שוקי אוחנה החלו השבוע בהקמת הוסטל עבור מטופלי עמותת אנוש- המטפלת בנפגעי נפש, ופועלת בימים אלו באמצעות דירות קטנות המושכרות ברחבי העיר אך ללא משכן קבע.

עם כניסתו לתפקיד הוצגה לראש עיריית צפת סוגיית הצורך בהקמת מבנה הקבע שיאפשר ביטחון ומגורים מוגנים למטופלים. אוחנה האיץ את הטיפול בנושא והשבוע 4 חודשים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד הונחה אבן פינה להקמת ההוסטל.

בהובלת עיריית צפת, יחד עם אנוש ובתמיכה כלכלית של ביטוח לאומי ומשרד הבריאות יוקם מתחם קבע לדיירי אנוש. מדובר באוכלוסייה בעלת מגבלות קלות המשולבת באוכלוסייה מבחינת תעסוקה. המתחם החדש מוקם על שטח של כחצי דונם ובהשקעה כוללת של 1.5 מיליון שקלים הכוללים בנייה, ריהוט ואאזור המבנה, הקמת חדר טיפול וכדומה. במקום ישהו 4 אנשי צוות שיעניקו את המענה לו זקוקים הדיירים. במבנה החדש שמוקם בצפת יתגורר 16 'מתמודדים' (מטופלים המתמודדים עם החיים המשולבים בקהילה) ב- 8 חדרי שינה.

על פי הערכות בעוד מעט יותר משנה, במהלך קיץ 2020 ייפתח ההוסטל ויאפשר מתן מענה ראוי למטופלים. בימים אלו מטפלת עמותת אנוש בכ-76 משוקמים בצפת במסגרת סל שיקום (מעל 40% נכות נפשית).

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין באירוע הנחת אבן הפינה: "מדובר ברגע חשוב ומשמעותי עבור העיר צפת ותושביה, אנו מחבקים את המטופלים ופועלים לשלבם בקהילה הן מבחינת תעסוקה, פעילות פנאי ומגוון רחב של פעילויות. צפת מתפתחת גם מבחינת הטיפול ברווחה ובבעלי המוגבלויות".

דילוג לתוכן