fbpx

בעוצבת "ברעם" בפיקוד הצפון נחנך מתחם הנצחה לחיילי העוצבה

בטקס מרגש שנערך אתמול (שני) נחנך מתחם הנצחה בעוצבת ״ברעם״ שבפיקוד הצפון. 
הטקס התקיים בראשות מפקד עוצבת ״הגליל״, תת-אלוף רפי מילוא, מפקד עוצבת ״ברעם״, אלוף-משנה רועי לוי, ראש מנהל אוכלוסיות, אלוף-משנה שאדי אבו פארס ומנהיג העדה הדרוזית, השייח׳ מוואפק טריף.

צילומים: דובר צה"ל.

המתחם החדש משמר את זיכרון חללי העוצבה, אשר נפלו בעת מילוי תפקידם במערכות ישראל. לטקס החניכה של המתחם הוזמנו 71 משפחות שכולות של חללי עוצבת "ברעם".
מדברי מפקד ׳עוצבת הגליל׳ בפיקוד הצפון, תת-אלוף רפי מילוא:  "לאורך השנים, משימת ההגנה גבתה לא מעט מטובי לוחמי החטיבה. מטובי בנינו, 71 לוחמים, חיילים, קצינים, נגדים ומפקדים. אתם, שבגופכם הגנתם על מדינת ישראל, מהווים לנו דוגמא ומופת, מורשת של אומץ לב, נתינה והקרבה למען עצמאותה וחירותה של מדינת ישראל."

מדברי מפקד עוצבת ׳ברעם׳, בפיקוד הצפון, אלוף-משנה רועי לוי: "השנה מציינת מדינת ישראל 71 שנות עצמאות, ויחד עמה מציינת חטיבה 300, 45 שנים להיווסדה. 45 שנים בהן איבדה החטיבה ביחד עם גדוד 299, 71 מטובי בניה, מפקדיה וחייליה. היום אנחנו מציינים אבן דרך משמעותית בחייה של חטיבה 300. יום בו אנו זוכרים את הנופלים, המהווים אבני יסוד בבניית הביטחון לתושבי הצפון. יום בו אנו מביאים לידי ביטוי את צווי הזיכרון ומממשים את אחריותנו לעיצוב ושימור המורשת".

מדברי ראש מנהל אוכלוסיות ומפקד גדוד חרב לשעבר אלוף-משנה שאדי אבו פארס: "אני מתרגש לעמוד כאן אל מול הבית לזכרם של נופלי היחידה בה שירתנו, התחנכנו וגדלנו. זהו צו עבורנו להנציח את זכרם לעד. ישנם חלומות שמתגשמים. מאז סיום פרקו ההיסטורי של גדוד חרב באוקטובר 2015, ייחלנו להקמת בית שינציח את זכר יקיריכם שנפלו בהגנה על הבית. חדר המורשת וההנצחה הזה הופך מהיום לאחד מסמליה של המורשת המפוארת והענפה של היחידה. מסד הבניין הוא מסירות לעם ולארץ, קירותיו עוז רוח, גבורה והקרבה, החלל הוא הזיכרון והחיילים המשרתים הינם התקווה וההמשכיות. בהזדמנות זו, אני מבקש להודות לכן משפחות יקרות על הסבלנות, אורך הרוח והתקווה. זכר ילדיכם יהיה לנו כמגדלור וזכרם נצור לעד, מי ייתן ולא תדעו עוד צער ויגון". 

מדברי קצינת החינוך של עוצבת ׳ברעם׳ בפיקוד הצפון, סגן שני שר שלום, אשר לקחה חלק בעבודה על הקמת היכל ההנצחה: ״שמנו דגש משמעותי בעיצוב המתחם על הבלטת המסר המרכזי- חללינו הם חלק בלתי נפרד מהמורשת ומהאופי שלנו כיחידה. הקמת מתחם ההנצחה הוא חלק ממספר תהליכים שמתרחשים בחטיבה ובצה"ל בכלל, שמטרתם לחבר את החיילים לערכי הזיכרון והמורשת בצבא. החיבור חיוני עבורנו ואף מגביר את רצון החיילים לבצע באופן המקצועי והטוב ביותר את משימתם- הגנה על גבולה הצפוני של מדינת ישראל. כל העשייה מלווה במחשבה שהקמת החדר הזה, היא לא פרוייקט חד פעמי, הקמנו אותו במטרה שהוא יהווה מקום עם שורשים, שישאר להרבה זמן. בחרנו לכתוב את המשפט ״והדרך עודנה נפקחת לאורך״ על אחד מקירות חדר ההנצחה, כי אנחנו מאמינים שהוא מעביר מסר חזק ומדוייק. אני מאמינה שאחד מהמסרים שהמשפט הזה, וחדר ההנצחה באופן כללי מעבירים הוא שהעבר שלנו מאוד משמעותי. יגיעו דורות של חיילים נוספים אחרינו, וההיכל ומה שנמצא בו תמיד ישארו רלוונטי לכולנו. המורשת באופן כללי היא דבר בעל חשיבות גדולה בחטיבה שלנו״.

דילוג לתוכן