fbpx

לבנות לעצמך קולנוע ביתי- זה לא סרט


לאלה שנהנים מחווית צפייה איכותית בקולנוע אך נרתעים מהמחירים הגבוהים, חיפוש החניה או התורים, יש פיתרון קל ואיכותי, קולנוע ביתי. זול ממה שחשבת ואיכותי הרבה יותר
יובל בנר

shutterstock


אין ויכוח שחויית הצפייה בסרט באולם קולנוע היא האיכותית ביותר. אולם כאשר מוסיפים לחווית הצפייה את מחיר הכרטיס, החטיפים היקרים ולעיתים הפרעות מצד זרים או להפך, שלא ממש בא לך להיות בשקט מופתי בזמן הסרט, העניין הופך לאטרקטיבי פחות. ואכן, דווקא היום ישנן אלטרנטיבות זולות, נפלאות ופשוטות להתקנת אולם קולנוע ביתי קטן, שכן בעידן בו ספקיות התוכן מאפשרות גישה אינטרנטית ללקוחותיהן לסרטים וסדרות לצפייה ישירה המשודרות באיכות כה גבוהה, לעיתים זה באמת מרגיש בזבוז לצפות בהם בטלויזיה בסיסית, טובה ככל שתהיה עם סאונד פשוט.


אז איך מתחילים?
ראשית, צריך להחליט בדיוק איזה סכום מקובל עליך להשקעה ולהבין שסכום זה צריך לכלול את בניית והכנת האולם עצמו, רכישת אבזור, מסך ומערכת סאונד. היתרון המשמעותי הוא שלשמחתנו עם קצת ידע, התעניינות וחוש בלשי למציאת מציאות – בניית אולם קולנוע ביתי מתאפשרת גם בסכומים שווים לכל כיס. שנתחיל?


בחירת מיקום מתאים
בחירת החלל הנכון יכולה להיות קריטית. הגודל האופטימלי, פחות או יותר, לחלל קולנוע ביתי צריך להיות באיזור 6 מטר אורך על 4 מטר רוחב. מומלץ לבחור מיקום אשר לא יהיה צמוד לחדר שינה או לכל חלל אשר דורש שקט או שיכול להיות מופרע מויברציות שיבקעו מהחדר. מומלץ למקם ליד חדר אורחים, סלון, או חדר השינה של מי שיהיה המשתמש העיקרי בחדר הקולנוע הביתי.


התקנות והכנות
במידה והחלל אינו מוכן, יהיה צורך לתחום את החדר בקירות גבס או בחומר מתאים אחר. בנוסף כבר כדאי להיות מתוכננים לגבי מערכת הסאונד והמסך, כי זהו הזמן הטוב ביותר להניח כל סוג של תשתית סאונד, על כל כבליה. בשלב זה מרבית תשומת הלב צריכה להיות על איטום נכון לסאונד, כזה שידאג לשמור על כל צלילי הבאסים, הפיצוצים והמוזיקה, בתוך החדר. בשלב זה יהיה נכון גם לדאוג להכנת תאורה נכונה. לבסוף (או לפני, תלוי בסדר העבודה שלך) לדאוג לצביעה להשלמת האווירה ולהתקדם לשלב הבא.


מסכים רבותי, מסכים
בואו נסכים על משהו, הגודל כן קובע. בעבר לא היה פשוט למצוא מסכים איכותיים בגודל 60-70 אינצ' ומעלה, היום לשמחתנו המצב פשוט הרבה יותר. אז האלטרנטיבה היקרה היא באמת לרכוש מסך סופר איכותי בגודל מרשים. במחיר נמוך משמעותית ניתן לרכוש מקרן איכותי, המסוגל לספק חווית צפיה באיכות גבוהה, ודורש החלפת נורה מפעם לפעם, לא עניין גדול, במיוחד אם אולם הקולנוע משמש רק לצפייה בסרטים ואירועים ולא כחדר טלוויזיה באופן יומיומי. בשורה התחתונה, כאן התקציב הוא מה שקובע, מה שאומר שניתן אפילו לחפש ולמצוא משהו מעניין מיד שניה ולא להתפשר על האיכות כלל.


סאונד
מה כל זה שווה אם הפיצוצים בסרט האקשן הראשון שתיראו לא ירעיד, ירטיט ויפוצץ לך את עור התוף? מערכת סאונד איכותית יכולה לשדרג את חוויית הצפייה לאין ערוך. אגב, דווקא בסעיף זה, ניתן לחסוך בקלות אלפי שקלים ולרכוש רמקולים או מערכת איכותית מיד שניה ואפילו שלישית. סאונד טוב יכול להיות גם בן 7 שנים ומעלה. לכן, לא להתעצל. לבדוק מה מתאים לך ולבצע התקנה איכותית תוך חשיבה ותכנון מראש. בהצלחה.


מערכת ישיבה
כאן, בסעיף זה, אין גבול לדמיון. מסך הוא מסך, מערכת סאונד היא רמקולים. מערכת ישיבה, היא, ובכן… מה שעולה על רוחך. ניתן לרכוש שורת מושבים מקולנוע שנסגר או מתיאטרון קטן. ניתן לרכוש כורסאות נפתחות, ספה ענקית או אפילו לסדר מערכת של פופים וישיבה נמוכה. הכל הולך וכיד הדמיון הטובה עליך.

מערכת קולנוע ביתית היום פשוטה הרבה יותר לבניה והרכבה מאשר בעבר. ובכלל בעולם בו אפילו סדרות ישראליות לצפייה ישירה כבר מחייבות צפייה בסטנדרטים של סרט הוליוודי, ברור לחלוטין למה יותר ויותר בוחרים להשקיע בחווית הצפייה הביתית שלהם ולא להסתפק במה שמציעה הטלוויזיה בסלון.

דילוג לתוכן