fbpx

חיית בר מוגנת נדרסה – טופלה ע"י עובדי עיריית צפת ושוחררה לטבע

מבצע חילוץ מיוחד התקיים אמש בשעות הלילה המאוחרות בצפת. סביב השעה 01:00 התקבל דיווח במוקד העירוני של עיריית צפת על גירית שנפגעה מכלי רכב באזור שכונת איביקור בעיר. הצוותים חשבו תחילה כי הצליחו לאתר 'גירית גבש'- בעל חיים הנמצא בהכחדה, והתרגשות רבה נרשמה.

עם הגעתם הצוותים לשטח, הבינו כי מדובר בבעל חיים ממשפחת הגיריות אך מדובר בגירית מצויה והעניקו לה טיפול באופן זהיר ומקצועי על מנת לא להפחידה ולטפל בפגיעה.הגירית המצויה הינה חיית בר מוגנת ועל פי התוכנית הלאומית באזור צפת קיימות 4 גיריות בלבד!

מנחם חדד, תושב העיר המשמש כפקח וטרינרי באשכול גליל מזרחי נעזר בדוד בן שושן מהשיטור העירוני שדאג לעצירת התנועה על מנת שהגירית לא תיפגע מרכב נוסף, ואפשר לחדד לטפל בגירית: "הגענו לאזור והגירית הייתה בצד הכביש, מדממת באזור האף לאחר שנפגעה מרכב חולף. הזעקתי את צוות שמורות הטבע ויחד ביצענו חילוץ לבעל החיים" ציין חדד. לאחר טיפול והתאוששות שוחררה הגירית חזרה למקומה הטבעי בטבע.

אורכה של הגירית כ-90 ס"מ כאשר כשליש מגודלה שייך לזנב ומשקלה כ-10 ק"ג בממוצע. אגירת השומן מאפשרת לגירית לבלות עד 6 חודשי שינה במחילותיהן במהלך החורף. פרוותה צפופה, בצבעי אפור-שחור,  פניה מוארכות בצבע שחור ולבן, אוזניה קטנות ומעוגלות ורגליה קצרות ועבות. הגירית אוכלת כל ופעילה בלילה, מדובר בבעל חיים טריטוריאלי, הניזון משורשים, מפירות, ביצי ציפורים, יונקים קטנים וכדומה. בעיריית צפת ציינו כי הגירית פונתה במצב טוב. הבוקר (רביעי) לאחר טיפול והתאוששות שוחררה הגירית חזרה לטבע.

בעיריית צפת מוסיפים כי ראש עיריית צפת שוקי אוחנה רואה חשיבות רבה בשמירה על בעלי החיים. עם כניסתו לתפקיד פתח אוחנה את הגן הזאולוגי בצפת, הכולל כיתה טיפולית בה מתבצעות פעילויות למוסדות החינוך בעיר ופינת חי לציבור הרחב.

דילוג לתוכן