fbpx

ח' מחורפיש גאה להיות הדרוזי הראשון כמגן סייבר

מיטב אנשי כוחות הביטחון והצבא יצאו מהכפר הדרוזי חורפיש בגליל. כך גם, ח' תושב הכפר שלפני מספר ימים סיים הכשרה של קורס מגני סייבר.

אל הממדים הפיזיים המסורתיים נוסף בשנים האחרונות ממד לחימה נוסף מעשה ידי אדם- הממד הקיברנטי. בממד זה מתנהלת לחימה על בסיס יום יומי בה אגף התקשוב וההגנה בסייבר נמצא בחזית החיכוך. קורס מגני הסייבר מכשיר את בוגריו להגן על רשתות צה"ל וכיוצא בזה להגן על מערכות צה"ל בשגרה ובחירום.

קורס "מגן בסייבר" בו לקח ח' חלק נערך בבית הספר למקצועות המחשב וההגנה בסייבר. חניכי הקורס עתידים להיות הדור הבא שיקח חלק בהגנה על מערכות הצבא בממד הקיברנטי. ח' בן ה- 19, למד בתיכון "דרכא" בירכא ותחום המחשוב אינו חדש לו, עוד בתיכון הרחיב את לימודי הפיסיקה והמחשבים.

מגני הסייבר אמונים על גילוי וזיהוי אנומליות ברשת, חקירת אירועי סייבר, ביצוע בדיקות חדירות וזיהוי וסיכול אירועי סייבר. במהלך הקורס נחשפים החניכים לטכנולוגיות וכלים מתקדמים ונדרשים להוכיח יכולות חקרנות, למידה עצמית ועבודה בצוות. בסיום הקורסים משתבצים למגוון תפקידים בכלל היחידות בצה"ל- אגף התקשוב וההגנה בסייבר, זרוע האוויר, זרוע הים, אגף המודיעין, זרוע היבשה והמטה הכללי. ח' שכאמור סיים את הקורס לפני מספר ימים, ישלים את הכשרתו ביחידה ויכנס לתפקיד עם אחריות על כתפיו. בראיון ראשון, מסביר ח' על חשיבות התפקיד.

איך הגעת לקורס?

אני הדרוזי הראשון בקורס "מגן בסייבר". שמעתי על הקורס, חקרתי על זה ומצאתי שזה משהו מעניין.

איך הייתה החוויה?

היה אינטנסיבי, לא ציפיתי שאצליח ללמוד כל כך הרבה חומר ודברים חדשים בתקופת זמן כזו. בנוסף זו הייתה התקופה הכי חשובה שהייתה לי בחיים עד כה. לצד הלימודים הרבים הייתה אווירה טובה וכיפית, הרבה צחוק לצד למידה- שילוב אידיאלי.

מה אתה לוקח איתך מהקורס?

חוויות אדירות, כל מה שאני זוכר אנסה לנצור. קיבלתי ידע על איך ללמוד ויחד עם זאת ידע רב בתחום שהעשיר אותי ושיטות לימוד שלמדתי מהסגל. בהתחלה היה קשה להיות הדרוזי היחיד, ה"השתלבות" בחברה חדשה, אבל הקורס עבר ממש מהר והרגיש שאין שום שוני ביני לבין כל השאר.

מה החשיבות שאתה רואה בתפקיד?

אני יודע מה המשמעות של העשייה שלי, לאן היא יכולה להוביל ומה ההשלכות של כל דבר. אני רוצה להתקדם בתחום הזה במשך כל החיים.

דילוג לתוכן