fbpx

עליונות אווירית: סג"ם ת' ממועצה אזורית הגליל העליון סיים קורס מפעילי כלי טייס

השבוע הסתיים קורס מפעיל כטמ"ם ה-33. הכטמ"ם -כלי טייס מאויש מרחוק- לוקח תפקיד מרכזי בהגנת שמי המדינה. בין מסיימי הקורס, היה סג"ם ת' ממועצה אזורית הגליל העליון.

הקורס הוא חשוב ומשמעותי מאוד בהגנת שמי הארץ. מפעיל הכטמ"ם אחראי על הפעלת מערכות הכטמ"ם, שיקולי דעת במצבים מבצעיים, ליווי וסיוע לכוחות קרקעיים מהאוויר, כיוון מסוקים ומטוסים למטרה, איסוף מידע מודיעיני והעברת חוזי בזמן אמת מכל הגזרות. בכל תרגיל ומבצע כטמ"ם נמצא בשמיים ובזכותו יש לחיל האוויר ולצה"ל בכלל עליונות אווירית.

סג"ם ת' ממועצה אזורית הגליל העליון שכאמור סיים את הקורס בחר להיות מפעיל כטמ"ם בגלל האתגר והעתיד שצפוי למערך, תפקיד חשוב בו יוכל לממש את עצמו ואת מטרותיו.
על המערך הוא מספר: "אנשים לא יודעים כמה המערך משפיע על כל המדינה. כטמ"ם עושה מתפעל הרבה מהלכים שאף כלי לא עושה כיום ובכלל המערך עצמו הוא משפחה ויש אחריות גדולה מאוד על כל מפעיל". החשיבות של מפעיל כטמ"ם בעידן הנוכחי היא גבוהה. המערך מתפתח מאוד מהר- יש יכולות שיש לכטמ"ם ואין לכלי טייס מאויש ומפעיל הכטמ"ם צריך להיות אדם שבנוי בדרך מסוימת לתפקיד".

הוא ממשיך: "קורס מפעילי כטמ"ם שונה מאוד מקורס טיס. יש מקום לניהול עצמי ואתה בוחר איך להתנהל בו. המדריכים חברים וזה נותן מוטיבציה להמשך התפקיד". לפני גיוסו היה במכינה בה למד על החברה הישראלית ובמהלכה אף התנדב פעם בשבוע. למרות הרצינות בתפקידו הוא לא נותן לכך להפסיק את תחביביו, בהם: הוקי קרח ונגינה בסקסופון, גיטרה ופסנתר. משפחתו תומכת ורואה בתפקידו כגאווה. אביו היה, רס"ן במודיעין וכיום הוא מנהל שיווק. אמו, לימור מפיקת אירועים מוכרת באזור. אחותו נועה תלמידה בבית הספר.



דילוג לתוכן