fbpx

אלקבץ מאשימה:"המועצה הדתית בצפת מעסיקה מטהרים ללא שכר"

לגזיאל:"טהרת הנפטרים נעשתה כל השנים ע"י מתנדבים הרואים בזה כמצווה ושליחות"

פוסט שהעלתה באמצע השבוע בדף הפייסבוק שלה, חברת מועצת עיריית צפת, ויקי אלקבץ עורר זעם והדים כנגד התנהלותה של המועצה הדתית בעיר.

אלקבץ מותחת ביקורת כנגד המועצה הדתית בעיר וטוענת לקיפוח של שנים של עשרות המטהרים העוסקים בטהרת הנפטרים בבית העלמין. מדובר בגברים העוסקים בטהרת גברים ונשים העוסקות בטהרת נשים.

אלקבץ בפוסט: "הזדעזעתי ונדהמתי לשמוע שהמועצה הדתית בצפת מעסיקה מטהרים/ת ללא שכר מזה שנים רבות בגין עבודת קודש, ידוע לי שבערים אחרות בארץ כן מקבלים שכר. מבדיקה שערכתי עולה כי הביטוח הלאומי מעביר כספים על כל נפטר/ת למועצה הדתית ומכאן השאלה לאן הולך הכסף ??? נודע לי גם שחובה על המטהרים/ת לקבל חיסון והם לא מקבלים זאת".

במועצה הדתית דוחים את טענותיה של, אלקבץ על ניצול כביכול של המטהרים וכי מדובר בעבודת קודש שנעשית בהתנדבות ע"י כאלה שרואים בזה כשליחות. יו"ר, המועצה הדתית, בני לגזיאל: "בכל שנות פעילות חברת קדישא טהרת הנפטרים נעשתה ע"י מתנדבים מכל הקהילות הקיימות בצפת. המתנדבים עשו זאת לשם שמיים בראייה של שליחות כחסד של אמת אשר לא מצפים בו לתמורה. הכסף שמעביר המוסד לביטוח לאומי עבור עלות יום הקבורה הינו חלק מתקציב המועצה הדתית ומנוהל ומפוקח ע"י המשרד לשירותי דת לפי דרישותיו. בימים אלו פועלת המועצה הדתית להסדיר את כל נושא החיסונים של מתנדבי החברה קדישא עפ"י דרישת המשרד לשירותי דת".

דילוג לתוכן