fbpx

ספר השבוע- כעדר הרחלים/ מאיר כהן

העצמה לכוח הנשי תוך נאמנות לאופי האישה ולתכונותיה, ומימוש עצמי, פנימי ואמיתי שאינו נזקק למושגים הגבריים

כעדר הרחלים / מאיר כהן

הוצאה: ספרי צמרת

נתן חביב, כתב/ תסריטאי

את ר' מאיר כהן הספקתי להכיר קודם הכתבה. מאיר הוא מוסיקאי ומשורר. עכשיו גיליתי גם את הכתיבה הייחודית ופורצת הדרך שלו באמצעות הדלת שפתח בפניי באמצעות הרומן הפילוסופי "כעדר הרחלים", שלוש שנים תמימות עמל מאיר על כתיבת הספר שמציג זווית מעניינת ומרתקת על נשיות ועל הסדר שבין נשים לגברים בימינו. עם סיום קריאת הספר יצאתי עם תובנות  מעניינות ומסר ברור- קריאה מהנה.

לפני הראיון, פסעתי בישוב 'בר יוחאי", מקום מגוריו של מאיר. נהנה מהשקט והפסטורליות הגלילית. בעודי מהרהר אודות הריאיון  והרעיון של הספר, מצאתי את עצמי בדרך ללא מוצא. בדיוק כמו אותה נערה בת 17 וחצי, גיבורת ספרו, שנכחה בפיגוע התאבדות ויצאה ממנו בפציעה קלה, כתוצאה מכך יצאה למסע בירור עצמי כאישה יהודייה וכישראלית ומגיעה לא פעם לנקודות ללא מוצא, שם מגיעות לה לעזר האימהות ההיסטוריות של העם היהודי.

שאלתי את מאיר "הספר הוא מאוד נשי, איך אתה הגעת לשם? איך אתה ר' מאיר הגעת למקום הזה?"

ר'  מאיר חייך חיוך רחב ואמר "בעקבות הבלבול הגדול ששורר היום לגבי מהות האישה בעקבות   הפמיניזם של העולם המערבי שגרם לבלבול גם בתא המשפחתי, נולד הצורך לעשות סדר ולברר את הדברים לעומק. לשם כך גייסתי את כל מכמני עולם  המחשבה הישראלי. כדי לערוך בירור אמיתי ונוקב לגבי סוגיה בוערת זאת. האמצעי היה כתיבת רומן  פילוסופי  ששוזר לכל אורכו תכנים ורעיונות הלקוחים מעולם המחשבה היהודית מהתנ"ך, מהקבלה והחסידות ודרכם להציע אלטרנטיבה פמיניסטית יהודית שאינה מתכחשת למהות האישה אלא להפך מעצימה אותה. זהו ספר עלילתי, שעוסק בזהות הנשית מזוויות שונות, בסיטואציות שונות".

ניתן לרכוש את הספר באתר www.netbook.co.il / טלפון 077-32140450

דילוג לתוכן