fbpx

משתלת נופר  צומת יסוד המעלה – משתלה של אהבה –  30 שנות חקלאות- אין סוף צמחים לבית ולגן

נתן חביב

נכנסתי למשתלה הגדולה והמקצועית בגליל העליון, המנהלת מועדון לקוחות של כ-7000 לקוחות – רובם, תושבי הצפון, ומקום שכולו אהבה לצומח

 

משתלת נופר צומת יסוד המעלה

כבר בכניסה למשתלה שרתה עליי אווירה מיוחדת שמשלבת צבעוניות, המון ירוק בעיניים וניחוחות משכרים של טבע. סיירתי לי במרחבים הגדולים שבמשתלה, וראיתי ומשפחה עם ילד קטן שנעצר ובהה בשתיל רך. "תראה"  אמרה לי אחת מעובדי צוות המשתלה, שהיא מהוותיקות במקום (ואנציקלופדיה מהלכת בכל הנוגע לעצי פרי..) "ילדים שמגיעים לכאן מתמלאים פלא עצום, הם רואים איך שותלים את הזרע הקטנטן באדמה, ממנו צומח אט אט גבעול, עלים וצמח שהולך גדל ומתחזק – מה שמזכיר להם את עצמם". עוד הוסיפה, "ילדים שמגיעים לכאן לומדים לכבד את הסביבה, הצמחייה והטבע בכלל". ואני חשבתי לעצמי על משמעות המשפט "כי האדם עץ השדה".

משתלת נופר מנוהלת ע"י משפחת זמירי, משפחת חקלאים מהמושבה יסוד המעלה, שהם דור שישי לעובדי אדמה, שמשפחה המחוברת כל כולה לעולם הצומח. במשתלת מגוון ייחודי ובלתי נתפס בגודלו של כל הקשור לגינה – צמחי בית וגן, עצי פרי ונוי, שיחי נוי עונתיים ורב שנתיים, מטפסים, תבלינים, ירקות, מבחר זרעים – ממש, הכל מהכל לגינה, והכל מתוחזק ונראה בצורה הכי טובה שאפשר לתאר..

 "אי אפשר לנהל מקום כזה מבלי לאהוב את מה שאתה עושה, ואם הצוות שלך לא מתחבר באמת לצמחים, לאדמה, לטיפול המסור של כל צמח וצמח, וכשהעובדים הם בעצמם חקלאים זה שילוב מנצח".  חשבתי לעצמי, "וזו הגאונות שהמקום הזה כל כך קסום  וייחודי". "מעבר לרכישה עצמה והמגוון, ישנם לקוחות שמגיעים אלינו לייעוץ מקצועי –  מוסדות, קבלנים, עיריות ומועצות שמקבלים הדרכות והנחיות מקצועיות וברורות בנושאים שונים הקשורים לטיפול בצמח, כמו למשל כמה שעות אור הצמח צריך, או מהי עוצמת הקרינה הנכונה, איך לטפל במזיקים ומחלות, ממש כמו רופא או וטרינר, רק של צמחים…"

רגע לפני שיצאתי, ביקשתי מצוות המשתלה טיפ קטן לקוראים שלנו שרוצים לשתול צמחיה בגינה בחודשי בקיץ. "ישנה חשיבות לרטיבות מספקת לגוש השורשים של הצמח בשלבי הקליטה הראשונים שלו בקרקע בקיץ ולכן חייבים להקפיד בהשקיה נאותה. השקיה עם טפטפות חסכונית יותר מהשקיה בצינור גן. מומלץ להשקות בשעות קרירות – מוקדם בבוקר או בערב כדי להימנע מאידוי ובזבוז מים.
משתלת נופר, צומת יסוד המעלה 04-693-1014. המקום פתוח כל ימות השבוע
www.nofargan.co.il

 

 

דילוג לתוכן