fbpx

אוחנה:"צפת אין עוד כמוה בעולם" מירי רגב:"ירושלים וצפת אין כמותן בעולם"

בצפת נפתח באמצע השבוע פסטיבל הלאדינו הראשון בגליל. דומה לפסטיבלים האחרונים שנערכו בצפת, גם הפעם כיבדתה בנוכוחותה, מירי רגב שרת התרבות והספורט שמשרדה סייע להקמת הפסטיבל הייחודי.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה, פתח בנאום חגיגי ומלא בהתלהבות את הפסטיבל כשהוא לא שוכח לציין את הסלוגן החדש של העיר: " צפת אין עוד כמוה בעולם". השרה רגב ממקום מושבה, תיקנה את אוחנה ואמרה בסגנונה הייחודי: "קודם ירושלים בירתנו הנצחית ואז צפת" וזכתה לתשואות הקהל והמשיכה:"ירושלים וצפת אין כמותן בעולם".

אוחנה, לא שכח לפרגן לשרה על הסיוע שהיא מעניקה לעיר ובהמשך אף העניק לה תמונת העיר צפת כהערכה על פועלה למען העיר. אוחנה:״אנחנו פותחים הערב את פסטיבל הלאדינו הראשון בבירת הגליל עיר הקודש צפת בהתרגשות רבה, באית מארבעת ערי הקודש, עיר שהמורשת שלה שלובה בלאדינו מאז ומעולם. צפת עיר שאין עוד כמוה בעולם, זו פתיחה של מסורת חדשה וצפת הופכת לבית החדש של הלאדינו!״.

״את שרה ובא לי לבכות מהתרגשות ומזכירה לי את הבית" לזמרת, יסמין לוי ששבתה את הקהל בקולה המיוחד. עוד הוסיפה רגב: "מה שקורה בצפת בשבעת החודשים האחרונים זו פשוט מהפיכה ומגיע כל הכבוד ענק לראש העיר. הערב נפתח פסטיבל הלאדינו הבינלאומי הראשון בצפת שמאפשר לנו לחוות את ההיסטוריה בשפה, במטעמים והפיוטים, אני דובר ספניולית והמורשת הזו בתוכי. המורשת התרבות והשפה הם חלק מאיתנו ויש מקופ לכולם בבמה התרבותית וצריך להשקיע בכולם!, מגיע לנו להביא את התרבות לפריפריה, 4 שנים שמנו את תרבות המזרח לצד המערב, בכל חלקי הארץ. בתום נאומה ריגשה השרה שניגשה לחבק נערה עם מוגבלות.

את האירוע החגיג שנערך בהיכל התרבות בצפת פתח המנהל האומנותי של הפסטיבל גיא זוארץ: ״כשאני מגיע לצפת אני מתרגש מהעיר המיוחדת הזו ומגיע לראש העיר את כל הקרדיט על היוזמה החשובה שתאפשר הנגשה של הלאדינו לדור הצעיר ושימור התרבות החשובה הזו. פסטיבל הלאדינו יביא לצפת תיירים חובבי לאדינו מהארץ והעולם״, אמר זוארץ. שר המדע אופיר אקוניס:״השירה כאן עוצמתית ומרגשת, יש כאן עוצמות נפלאות של . הערב הזה צריך צריך להריע לעיר צפת על האירוע המדהים הזה בעיר שבא צמחו איקוני לאדינו״.

אלפי חובבי לאדינו אמורים להגיע לשלושת ימי הפסטיבל שייערכו בעיר העתיקה בהשתתפות עשרות אומנים. במסגרת הפסטיבל שנפתח היום ויימשך שלושה ימים ברחבי העיר העתיקה בצפת יופיעו גיא זוארץ, יסמין לוי, מוש בן ארי, פבלו רוזנברג, טריפונס, קובי זרקו, להקת סומסום, חני נחמיאס, גלית גיאת, לאה שבת, להקת הלובים ועוד. כמו כן יתקיימו סיורים מודרכים ללא תשלום, מתחם קולינארי אוטנתי, הרצאות, מופעי ילדים ועוד. הפסטיבל הינו בחסות של משרד התרבות והספורט, מפעל הפייס, רשות הלאדינו ועיריית צפת.

דילוג לתוכן