fbpx

כ – 1000 חניכי כיתות ט' של בני המושבים התייצבו נגד הגזענות

אנחנו נוטים לפעמים לחשוב שבני הנוער שלנו הם אדישים, מבלים את כל היום מאחורי מסכים או חושבים רק על עצמם. אבל חניכי בני המושבים במועצה הוכיחו לנו אחרת.

כ – 1000 בני נוער ממבואות חרמון, מטולה,גלבוע, עמק המעיינות, עמק חפר, עמק יזרעאל, צורן, בקעת הירדן ומעלה יוסף, בחרו לנצל את ימי החופש הראשונים ויצאו לסמינר בן 11 ימים כדי ללמוד להיות מדריכים טובים ואזרחים טובים יותר. אלימות נגד נשים, גזענות ואפליה הם רק חלק מהנושאים שתלמידי כיתות ט' לקחו על עצמם לקדם כמדריכי העתיד בחברה הישראלית, והם כבר הספיקו לחזור ולתכנן את המהלכים לשנה הקרובה.

כשחושבים על סמינר מדריכים בתנועות הנוער מיד חושבים על ימים ארוכים בטבע, בין הסנאדות לעצים. פגישות עם חברים קרובים ורחוקים, מוכרים וחדשים, טיולים, כתובות אש, הפעלות ערכיות ובעיקר כיף, כיף וכיף. אולם מעל הכל עומדת מטרת העל – הכשרת המדריכים, אלו שיבקשו לעצב את דור ההמשך לחשיבה ערכית, עזרה, ערבות ובניית קהילה. אם לשפוט לפי סמינרי ט' של בני המושבים נראה שהילדים של כולנו בידיים טובות שכן החניכים הוכיחו איזה מנהיגים גדולים הם יכולים ועומדים להיות, וכמה אכפת להם מהחברה סביבם.

כיאה למאה ה21- החניכים בחרו ליצור מחאה דיגיטלית. הם הכינו כרזות ענק, צילמו סרטונים והפיצו אותם דרך הפלטפורמות המובילות ברשתות החברתיות. דרך הרשת הם ניסו להגיע לכמה שיותר מחברי הקהילה המקיפה אותם ולהפיץ את המסרים שלהם על ערבות, ערכיות, עזרה לאחר והכלת השונה.

"היו לנו גם ויכוחים. התלבטנו אם זה באמת ישפיע וכמה אנשים כבר ייחשפו לזה. אבל החלטנו שכל בן אדם הוא כתובת, בדיוק כמו בהדרכהסיפרו שני ויואב, חברים במועצת החניכים. "שלחנו את המסרים דרך הוואטסאפ להורים, לחברים ולכל מי שאפשר. אנחנו מקווים שהקול שלנו יישמע ושניגע בכמה שיותר אנשים בקהילות שלנו. ביחד עם כולם נמשיך תמיד לשפר, לחזק מודעות ולהתחזק כקהילה ".

"להיות מדריך זה להיות מנהיג", מוסיפה רכזת ההדרכה, גוני אילת. "גם של החניכים שאיתך וגם של הקהילה כולה. המטרה של בני המושבים היא ליצור חברה טובה יותר דרך מעורבות ושינוי. לכן מבחינתו זה היה טבעי שהחניכים יבחרו להשפיע".המדריכים החדשים כבר מתרגשים לקראת שנה הבאה, לפגוש את החניכים לפעולה ראשונה וטיול סוכות. נאחל להם בהצלחה- אתם דור העתיד!

דילוג לתוכן