fbpx

יופי של מהלך: בצפת יוקם מרכז מצוינות בשחמט

עמותת צ.ל.ש. בה סטודנטים ובוגרים מלמדים ילדים שחמט במטרה לפתח חשיבה, להטמיע ערכים וליצור סביבה התומכת בהתפתחות אישית, תקיים גם בצפת את פעילות השחמט שלה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה נועד עם מנכ"ל העמותה גלעד אדלר והשניים סיכמו על תחילת שיתוף פעולה במטרה ולהקים בעיר מרכז מצוינות של המשחק הנחשב למאיץ פיתוח חשיבתי.

השחמט המכונה גם תחת השם 'משחק מהלכים', נחשב בשנים האחרונות לספורט אסטרטגי מוביל מה שהביא את מוסדות החינוך לאמץ שילוב המשחק לפיתוח חשיבה בקרב הדור הצעיר. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: "אני רואה במשחק השחמט יתרונות רבים עבור ילדי העיר צפת לרבות, פיתוח חשיבה, יצירתיות, ריכוז ורוגע, שיפור תהליך קבלת החלטות , עידוד יוזמה, שימוש נכון בכלים העומדים לרשות הילד ועוד".

עמותת צעירים לומדים שחמט הביעו נכונות להרחיב את הפעילות בצפת, ובשנה הקרובה תורחב הפעילות ל- 5 קבוצות שונות להם יוענקו הכלים במטרה לקדמם בפן האישי וזאת בין היתר על ידי תמריצים באמצעות השתתפות בתחרויות ארציות. אדלר, מנכ"ל העמותה ציין לשבח את רמת תלמידי צפת ואת שיתוף הפעולה עם אגף החינוך ובתי הספר ואמר כי יוזמת ראש העיר להקמת מרכז מצוינות תשדרג את הפעילות, תאפשר את הרחבתה ותסייע לילדי העיר. ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הוסיף: "אני רואה חשיבות רבה בהעצמת פעילות השחמט בצפת ככלי להגברת החשיבות ושיפור הישגי התלמידים מבחינה לימודית, חברתית ופיתוח האישיות".

דילוג לתוכן