fbpx

לגעת באוכל- שף אמיר אברו

עם סיום לימודיו התחיל אמיר אברו את דרכו המקצועית במטבח היוקרתי של רשת הילטון העולמית. ההצלחה לא איחרה להגיע והוא נבחר לבשל בהילטון אנטוורפן בלגיה. עם חזרתו לישראל, המשיך לנהל מטבחים במסעדות שונות בארץ ובראשן יצירת התפריט במסעדת 'רנה' בראש פנה, ממנה נפרד לאחרונה לאחר 16 שנים של טעם גלילי. בימים אלה יוצא אברו לדרך חדשה ויוצר את הטרנד החדש בעולם הקייטרינג. משהו שטעים להכיר.

שף אמיר אברו

תחנה חשובה בחיים
"בנקודה מסוימת החלטתי שהשהות רחוק מהבית הספיקה לי ובהחלטה משותפת עם בת זוגתי,
החלטנו לחזור לגליל". ב-2003 הגיעה ההצעה מחברו לצבא – גולן בן עטיה, שביקש עזרה בהקמת מטבח בפתיחת בית קפה חדש שהוא עתיד לפתוח בראש פנה- לימים "קפה רנה". מאז עברו להן 16 שנים. בן עטיה והשף אברו הביאו בשורה חדשה לתושבי הגליל כשהפכו את ה"רנה" למוסד גלילי חשוב המונה שישה סניפים בפריסה ארצית. בחודשים האחרונים משהו החל לגרד במוחו היצירתי של אברו. העבודה ב'רנה' מיצתה את עצמה ובהחלטה משותפת עם חברו גולן התקבלה ההחלטה להיפרד ולצאת לדרך חדשה.


האתגר הבא- לא עוד בורקס ופיצה
"עם הזמן הבנתי שהאוכל החלבי ומגשי האירוח לאירועים,הפכו להיות טרנדים אך לצערי אינם
מקבלים באזורינו את הבמה הראויה". שף אברו החליט לצאת לדרך עצמאית. הוא יצר קונספט
מיוחד של עמדות אוכל מעוצבות ומגשי אירוח מהודרים, אותם ניתן יהיה להזמין בקרוב דרך אתר
סליקה מקוון. בנוסף, כבר היום, ישנה אפשרות להזמין חבילת טאבון איטלקית לכל סוג אירוע ובכך לשדרג את האירוע. או כמו שאברו אומר- "לא עוד בורקסים יבשים ופיצות קרות".


אין סודות במטבח
שף אברו סימן את היעד הבא ואיתו את הקהל אליו רוצה להגיע; "הטרנד קולינרי היום, מתבסס על מגשי אירוח ועמדות אוכל נגישות וגרות חושים. הכל חשוף בפני האורחים, אין סודות במטבח. הכל טרי וזמין אל מול העיניים והחיך. אין טוב מזה". קהל היעד אליו פונה אברו הוא בעיקר לחוגגים אירועים; חתונות ,עלייה לתורה, ערב חינה , ערב מקווה, בת /בר מצווה , ימי הולדת, מסיבת רווקות \רווקים, וגם- ישיבות עסקים השקת מוצר, כנסים והרצאות.

התמחות בבישול: "למרות שנגעתי בכל סוגי המטבחים, האהבה שלי היא למטבח האיטלקי החלבי".


למה אוכל: "אוכל בשבילי זה דרך לאהוב ולשמח אנשים. דרך להעביר מסרים ואנרגיות חיוביות". החיבור שלי לאוכל נובע מתוך אהבה למקצוע לטבע ולחיים הטובים. אני חושב שהתאווה הכי גדולה ומנחמת כל אדם היא אוכל טוב".


המנות הכי טובות: "חלום סיני- זאת מנה מנצחת שיצרתי ב"קפה רנה"- מנה שאין אדם באזורינו שלא מכיר אותה. מנה נוספת היא מרק פלפלים וחצילים עם קובה ממולא גבינת צאן.


השראה: "לרוב אני מפעיל יצירתיות עצמית מתוך ניסיון ובנוסף מקבל השראה לרוב מהמסעדות הטובות שאני סועד בהן, מתוכניות וספרי בישול איטלקיים.


מה לא תבשל לעולם: "מאכלים לא כשרים".


אוכל ביתי: "אני מגיע מבית מרוקאי ואוהב מאוד את המטבח המרוקאי הביתי במיוחד את המאכלים של אשתי, של אימא שלי וחמותי".


שף אמיר אברו נשוי לכנרת, להם 4 ילדים- שחר, רון, אביב ויובל. מגורים: חצור הגלילית אברו- קייטרניג חלבי לאירועים טל 052-3980592 לאתר www.abaro.co.il

השאר תגובה

דילוג לתוכן