fbpx

פותחים שנה חדשה עם יין טוב – מדריך היינות הטובים לחגי תשרי

בקיצור, אין כמו יין טוב בסעודה. ואם כבר יין אז הכי טוב משלנו, מהכרמים והיקבים שלנו, מאדמת הגליל והגולן.

טעם המקום/ יורם עומר

מראש השנה ועד אחרי סוכות, שולחנות ערוכים, מלאים בטוב וטעם. אורחים, משפחה, חברים, אושפיזין. ימי חג ומועד. מדריך היינות הטובים לחגי תישרי מתאים לכל שולחן. אם כמתנה למארחים, אם כחלק מארוחת החג או בימים שלאחריה. בקיצור, אין כמו יין טוב בסעודה. ואם כבר יין אז הכי טוב משלנו, מהכרמים והיקבים שלנו, מאדמת הגליל והגולן. לחיים טובים יותר. לשנה טובה יותר.

ירדן קברנה סובניון/ יקבי רמת הגולן

מאז שהתחברתי ליינות המקומיים, היתה לי חיבה יתרה לירדן של יקבי רמת הגולן. התווית הסולידית שמיתגה את היין, נשמרה ונחקקה בזיכרון מאז ועד היום. כך גם היין עצמו. הירדן קברנה סובניון של רמת הגולן, תמיד מומלץ. במיוחד לארוחה טובה, בעיקר כזו המורכבת מנתחי בשר וכמובן גם כמתנה לחג. זהו קברנה קלאסי בתפארתו. יין עם גוף מלא וסיומת שתישאר איתכם עד לביס האחרון.  ירדן קברנה סוביניון מבציר 2016 טוב לשתייה בעת שחרורו, ובתנאי אחסון נאותים היין ישתבח משמעותית לאחר מספר שנים של התיישנות, ויהיה נהדר לשתייה גם בעוד עשור ואף יותר מהבציר.ירדן קברנה סוביניון 2016 מיוצר מענבים שנבצרו ממספר כרמי הקברנה הטובים ביותר ברמת הגולן. היין התיישן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מחיר מומלץ 129 ₪. להשיג במרכז המבקרים ביקבי רמת הגולן בקצרין ובחנויות היין.

אלה/ יקב הרי גליל

הכרתי אותם כצמד חמד. אלון ואלה של יקב הרי גליל בקיבוץ יראון. עם הזמן והשנים נקשרתי יותר לאלה. והנה הגיע הבקבוק מבציר 2016 וסידר את הראש. היין החליק במורדות הגרון והפך את הטעימה למדושנת עונג. יין קלאסי שהייתי לוקח איתי לכל מקום. לכל ארוחה. מהברנאצ' ועד לסעודת לילה מאוחרת. יין מלא, צבע אדום עמוק, עטוף ניחוחות של דובדבן ואוכמניות. יין שכייף לשתות. הרכב זני: 62 % סירה,33% ברברה5% פטי ורדו . התיישן כשנה בחביות עץ אלון צרפתי. המחיר כ-70 ש'. להשיג ביקב הרי גליל בקיבוץ יראון, בחנויות היין וברשתות השיווק.

a  / יקב  אדיר

היינן אבי רוזנברג שילב בין ענבי שיראז, פטיט סירה וקברנה פרנק, ויצר מהם יין מלא ואלגנטי, מפתיע ומרגש. 20 חודשים נח לו היין בחביות העץ, נצבע בסגול כהה ושחרר טעמים וניחוחות.למרות גופו המלא והשהייה הארוכה בחביות העץ, היין עומד על שלו ולא נותן להשתלט עליו. המתיקות שלו נעימה והסיומת ארוכה. בקיצור ה- a של יקב אדיר הוא אחד היינות המורכבים, כזה שילווה כל ארוחת בשרים עשירה. אם תחליטו לתת אותו במתנה, אל תשכחו לציין כי יכולת השתבחות שלו היא בין 8-5 שנים. מחיר מומלץ לצרכן:120 ש'. להשיג ביקב אדיר בפארק דלתון ובחנויות היין המובחרות.

פטיט סירה 2017 Edition Limited/ יקב אדיר

עוד אחד מהיינות המורכבים ששווה לכם להביא איתכם לשולחן החג. יין מלא וקטיפתי, בעל רכות ומתיקות נעימה. יין שיצבע את השולחן בסגול כהה וישלח לאוויר ניחוחות משכרים של פרי שחור וקאסיס. ישתלב היטב עם מנות בשר מורכבות, קדירות, וגם גבינות קשות ועתירות שומן. בעל יכולת השתבחות של 5-3 שנים. מחיר מומלץ לצרכן:120 ש'. להשיג ביקב אדיר בפארק דלתון ובחנויות היין המובחרות.

תל קאסר אדום/ יקב נטופה

עם התל קאסר האדום, חגגנו את 'ארוחת המזל' – potluck. ניחוחות של פטל התעופפו בחלל הפה  ושירת אהבה יצאה לאוויר. כל טעימה הזכירה נחת ואושר ושלווה. לא סתם אומרים שחשוב מאוד עם מי שותים את היין. הכל היה מושלם. ארוחת המזל האירה לנו פנים. התל קאסר של נטופה ליטף את שארית הלילה. זני ענבים- 70% גראנש 30%  סירה. מומלץ לשתיה עד: 2028. 10 חודשי השתבחות בחביות עץ אלון צרפתי. מחיר מומלץ: 130 ש'. להשיג ביקב נטופה ובחנויות היין.

הנה הם באים היינות הלבנים

שרדונה/ יקב אדיר בציר  2017 Edition Limited

עוד אחד מהיינות שגרמו לי להתאהב בזנים הלבנים. הצבע הזהוב והמבהיק וריח ההדרים והתבלינים, ממלאים את הנפש בשמחה. היין מאוזן להפליא, יוצר בפה הרמוניה חגיגית, ארוכה ומענגת. אל תוותרו עליו. יתאים לכל רגע. עם חברים, עם אוכל, בבראנצ', בערב, עם דגים, פסטות וגבינות. מחיר מומלץ לצרכן: 90 ש'. להשיג ביקב אדיר בפארק דלתון ובחנויות היין המובחרות.

סובניון בלאן כרם בן זמרה 2017 יקב אדיר

יין מלא חיים. בכל טעימה נחה עליי תחושה מלאה באהבה. סוג של פריחה מחודשת. את היין הזה הייתי לוקח איתי לכל טיול. החל מפיקניק של בוקר ביער ועד לחופשה מפנקת ליד הים. יש בו בסובניון בלאן רמזים לאשכולית רעננה, אננס ולמון גראס. יין אלגנטי המשתלב היטב עם דגים על האש, סלטים וגבינות מחיר מומלץ לצרכן: 90 .₪ להשיג ביקב אדיר בפארק דלתון ובחנויות היין המובחרות.

תל קאסר לבן 2017 של נטופה

מפתיע הלבן הזה. מפתיע מאוד. 100% ענבי רוסאן, נח כ- 10 חודשי השתבחות בחביות עץ אלון צרפתי, עם ניחוחות של אגסים ומשמש מיובש, מתובלים בעדינות יתרה.אין ספק שמדובר באחד היינות הלבנים היותר טובים. יין מורכב ומלא ריגושים שיתאים לכל ארוחה חגיגית. מחיר מומלץ: 130 ש'. להשיג ביקב נטופה ובחנויות היין המובחרות.

דומיין נטופה לבן

עוד לבן מפתיע במיוחד. ולא רק בגלל המחיר- 60 ש'. הדומיין של נטופה יתאים לכל רגע בו יש חגיגה. יין פירותי, רענן, מעודן, ארומטי ובעל סיומת ארוכה ונעימה.  100% שנין בלאן יתאים במיוחד לכל קבלת פנים ולמאכלי דגים, עוף, סושי, גבינות וסלטים ירוקים. להשיג ביקב נטופה ובחנויות היין.

השאר תגובה

דילוג לתוכן