fbpx

מכון ההקרנות בצפת צמצם את הפעילות – החולים מהצפון סובלים

שנתיים לאחר שנחנך מכון ההקרנות במרכז הרפואי זיו בצפת בטקס מרשים ע"י, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות ליצמן, מה שהיה אמור לתת מענה לחולים מהגליל העליון והגולן שנדרשו להיטלטל שעות ארוכות לבתי חולים מרוחקים כדי לקבל טיפול בסיסי, מסתבר שהשמחה הייתה מוקדמת מדי.

לפי כתב חדשות 12, גיא ורון החולים הם שוב בדרכים לאחר שהשירות צומצם באופן ניכר והם מחפשים טיפול במקום אחר, מרוחק. עשרות חולים אונקולוגים, תושבי הגליל שביקשו לקבל טיפולי הקרנות בצפת, נתקלו בתשובה שלילית בשיחה כפי שהוקלטה עם חדשות 12, אמרו בבית החולים: "כרגע אנחנו לא עושים טיפולים. זה קשור להנחיות של משרד הבריאות, אנחנו מנועים בגלל הוראות רגולציה, אלה ההוראות שקיבלנו".

צילום: עמוס בן גרשום – לעמ

ההוראה על הגבלת הטיפולים ניתנה כבר לפני מספר חודשים, לאחר שבמשרד הבריאות טענו שהמכון נבנה באופן הדרגתי מבחינת היכולות שלו. אולם עד לאותה נקודה כבר בוצעו בו מרבית הטיפולים והוא נתן מענה למאות אנשים מהגליל.

בנובמבר האחרון בתום ביקורת כללית שנמשכה שנה אותה ערך פרופסור צבי סיימון מנהל מכון ההקרנות בבית החולים שיבא שמונה לפקח על המכון בצפת, הומלץ כך: "לאחר בחינה והיכרות עמוקה עם הנהלים, המכון בזיו בשל היום לעבור משלב הליווי לתפקוד עצמאי. יש לי ביטחון מלא שהמטופלים זוכים לטיפול נכון ואיכותי".אחת הטענות שעלו היא שהמכון בצפת שבו הציוד המתקדם בארץ פגע בהכנסות של בתי חולים אחרים אליהם לא הופנו יותר מטופלים מהגליל.

ח"כ אופיר סופר (ימינה) שיגר מכתב לשר הבריאות ורה"מ בנימין נתניהו על מנת שיורה על הפעלתו בהקדם האפשרי של מכון ההקרנות בבית החולים "זיו" בצפת. ח"כ, סופר: ‏"אז מסתבר שלאחר השקעות כספיות אדירות – מכון ההקרנות עומד ללא שימוש. אם מישהו מוצא ״סיבות״ מספיק טובות לאי מתן טיפול הקרנתי לחולי סרטן- אשמח לשמוע. הגליל לא יהיה סוג ב׳, לא במשמרת שלי. אני קורא לרה"מ בנימין נתניהו ושר הבריאות לטפל מייד בנושא."

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: מתן הסמכויות למכון נעשה באופן הדרגתי. כרגע נעשית בחינה מעמיקה של הנושא.מהמרכז הרפואי זיו נמסר בתגובה: מכון ההקרנות בזיו מספק מענה מקצועי וראוי לעיקר מחלות הסרטן השכיחות כמו סרטן השד ומערכת השתן. בהמשך יכללו תחומי טיפול נוספים בעתיד.

השאר תגובה

דילוג לתוכן