fbpx

יש אחדות: מזרקת "כיכר האחדות" בצפת הפכה לעלייה לרגל לחובבי הסלפי

בשעה שהפוליטיקה הישראלית נמצאת בסחרור ובניסיון להגיע לאחדות, בצפת יש כבר אחדות. לפני מספר ימים בטקס מרשים חנכו בעיריית צפת את חנוכת כיכר האחדות.

שנה לאחר שהוצבו בכיכר שערי העיר דמויות הנגנים שכונו "הליצנים" והועברו בשלמותם אל מתחת לקשתות בכניסה הראשית לעיר צפת נחנך באותו מקום מול קניון שערי העיר כיכר המזרקה. מדובר במזרקה הראשונה והיחידה כרגע בצפת, המשנה באופן מהותי את פניה של העיר צפת לבאים מכיוון צפון העיר.

המזרקה המרשימה שהפכה לחביבת הסלפי אצל תושבי העיר ותיירים הנוהרים למקום מוקפת בחומות אבן, עשרות סילוני מים שמתפרצים מהקרקע ויוצרים מגוון צורות של מייצגי מים מרשימים לצד תאורה צבעונית המתחלפת לצד תנועות זרמי המים והמייצגים השונים.בחזית הכיכר הוצב שלט מפואר המציג את שמה ומהות השם: "כיכר האחדות ״כאיש אחד, בלב אחד״. אחת החוזקות המרכזיות של העיר צפת הינה האחדות, הערבות ההדדית ,החיבור המשפחתי  והחיבוק חם בין איש לרעהו. האחדות מבטאת את הרצון המשותף להצלחה קולקטיבית המחזקת את הקהילה. רבי חיים בן עטר- "אור החיים" כתב :כלי המחזיק ברכה הוא השלום וייחוד הלבבות" .

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה שיזם את הקמת המזרקה ודאג לתקציב הנדרש לשם כך, החליט להעניק לה את השם 'כיכר האחדות'. במהלך אירוע חנוכת המזרקה הסביר אוחנה: "מים הם ברכה, ברכה על העיר צפת ותושביה. זו תחילת של התחדשות העיר צפת כפי שמגיע לתושבי העיר צפת ולעיר צפת עם מזרקה אסטטית ומרשימה" על הבחירה בשם כיכר האחדות אמר: "היה חשוב במיוחד בזמן הזה של מדינת ישראל והעיר צפת, להעניק לה את השם כיכר האחדות. העיר צפת מאופיינת באהבת חינם, ערבות הדדית ואחדות אמיתית שאנחנו חייבים לשמור, לחזק ולהעצים ולא לאפשר מחלוקת ופילוג בפסיפס הכל כך מיוחד של העיר שלנו.

השאר תגובה

דילוג לתוכן