fbpx

71 שנים למבצע חירם – חטיבה 769 קיימה ערב לציון המבצע הנחשב כגדול מבצעי החזית בצפון

עוצבת חירם קיימה ערב לציון 71 שנים למבצע חירם במטולה. בערב נכח מח"ט 769, אל"ם יהודה ואך, ראשי מועצות הגזרה, הרבש״צים, פעילים ומעורבים ביישובים וכן נציגי החטיבה.

״את הערב בחרנו לעשות יחד, כי זוהי הדרך היחידה להמשיך ולהגן, לפעול וכשנידרש לכך- גם להכריע ולנצח את האויב הניצב מולנו", ציין מח״ט 769, אל״ם יהודה ואך. במסגרת הערב המיוחד, הועברה הרצאה אודות המבצע ונערך מופע של להקת פיקוד צפון. בנוסף, ניתנו תעודות הערכה למספר תושבי הגזרה, אשר הפגינו רתימות יוצאת דופן אל מול החטיבה.

חטמ״ר 769, ״עוצבת חירם״, קרויה על שמו של מבצע חירם, שהחל בתאריך 28 באוקטובר 1948, לפני 71 שנה. במהלך המבצע הורחק האויב בגליל והוצב קו הגנה, שעל פיו נקבע גבולה הצפוני של מדינת ישראל. המבצע נערך במהלך מלחמת העצמאות והיה אחד המבצעים המשמעותיים והמורכבים ביותר במלחמה. במרוצת השנים התרחשו בגזרה זו מבצעים נוספים רבים, מלחמות ופיגועים.

בזכות מבצע חירם והלוחמים אשר לחמו בו, ניתנה לתושבים האפשרות לגור ולטייל בבטחה באחד משטחיה היפים ביותר של מדינת ישראל. עוד אל״ם יהודה ואך הוסיף בדבריו: ״את המפגש היום בחרנו לציין בסימן 71 שנה למבצע חירם, המבצע הצבאי הגדול ביותר שבוצע במלחמת העצמאות על מנת לאפשר את קיומם של החיים בגבולה הצפוני של מדינת ישראל.״

השאר תגובה

דילוג לתוכן