fbpx

"אי אפשר לסבן אותי – אני באה מענף הספורט" – ויקי אלקבץ האישה החזקה בצפת

בעוד כחודש, תציין חברת מועצת העיר, צפת ויקי אלקבץ שנה בתפקידה כמחזיקה תיק הספורט בעירייה, תפקיד שלא היה מאוייש כ-25 שנים מאז, אבי אוחנה. נכון שהיא ניסתה לטפל בספורט המקומי בתקופתו של שוחט ממקום מושבה באופוזיציה – אך לאחר 4 חודשים פרשה.

אלקבץ בת ה-60 הנחשבת כמרענן הרשמי של מליאת המועצה ונחשבת לפעילה בין חבריה ידועה כאנרגטית וחסרת פשרות במטרותיה. אלקבץ הידועה בזיקתה לספורט עוד מהתקופה בה שיחקה בצעירותה כדורגל נשים בקבוצות ממרכז הארץ, נטלה את תיק הספורט באהבה ובמלוא המרץ. היא עובדת בשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר, שוקי אוחנה ומקורבת לאנשים בענף הספורט בהם מנכ"ל הפועל יורם אורנשטיין.

יש לך נתונים כמה חברי מועצת עיר נשים ישנם בארץ המחזיקים בתיק הספורט? 

מתארת לעצמי שאין רבים. כמובן שהייתי רוצה לראות יותר נשים מחזיקות בתיקים לא קלים.

היית רוצה לראות עוד נשים מעורבות בניהול ספורט? 

בהחלט הייתי רוצה לראות יותר נשים מעורבות בניהול הספורט היום הנשים משתתפות בכל ענפי הספורט כולל כדורגל ולא רק בענף אחד כמו כדורשת.

 נמשיך בנשים – בעבר בצפת הייתה קבוצת נשים בכדורסל היום אין בצפת ייצוג ספורטיבי לנשים. את הולכת לשנות את המגמה? 

בוודאי – זו המטרה שלי. בעבר הייתה קבוצה בצפת של כדורסל נשים שבה אף נטלתי חלק. מאז שהקבוצה התפרקה לפני כעשרים שנה, אין שום קבוצה ייצוגית של נשים בעיר. אני מקווה מאד שתוקם בהמשך קבוצת נשים לכדורסל ואולי אף קבוצת כדורגל לנשים. כנכון להיום יש פועלות בצפת 2 קבוצות כדורשת והשלישית בדרך.

למה לדעתך ראש העיר, אוחנה חשוב לו להשקיע בצפת – הוא יכול היה להסתפק במועט ואין ספק שהוא משקיע?

שוקי אוחנה יליד צפת מזה מספר דורות. חי ואוהב את העיר. בטח שחשוב לו לפתח את העיר בתחומים רבים שנזנחו כמו תרבות וספורט. הוא קשוב לבעיות העיר ופועל לפתור אותם ולכן אינו מסתפק במועט.

מדוע עבודות בניית המגרש החדיש מתעכבות? 

מכיוון שבביקורת שערכה ההתאחדות לכדורגל במגרש מצאה חדרי ההלבשה קטנים ויש להרחיבם וכן גם את המקלחות מה שמעבב לעת עתה את בניית המגרש. אני מקווה מאוד שהעבודות יושלמו במהרה ותושבי העיר ייהנו ממגרש בסטנדרטים גבוהים.

מהיכן הכסף למגרש – מדוע הוא לא נוצל עד היום? 

הכסף הגיע מהטוטו, משרד השיכון והמשרד לפיתוח הנגב והגליל .את השאלה מדוע הכסף לא נוצל תפנה לראש העיר הקודם.

 השקעתם הרבה בבניית תשתית לדור העתיד – עד כמה זה חשוב לך? 

חשוב והכרחי מאוד. כפי שידוע לך הרבה צעירים עזבו את צפת ולכן חשוב לנו היום להתפתחות הנוער המפלט שיש בעיר, שוקי ואני עושים מאמצים גדולים לדורות הבאים.

המטרה שלך שהקבוצות הבכירות בצפת יעפילו ליגה בתום העונה עד כמה את מעורבת מקצועית? 

כמובן שמטרתנו שכל הקבוצות יפעילו לליגות הגבוהות. אני מעורבת בכל המשחקים משתדלת להגיע לכל המשחקים. אני מקבלת יעוץ מקצועי מאנשי הספורט

את מרגישה לפעמים שמתייחסים אליך כאחת שלא בקיאה בנושאים ומנסים לסבן אותך? 

העוסקים בניהול המקצועי של הקבוצות בצפת יודעים שבעברי הייתי שחקנית כדורגל לנשים ויש לי זנקה לספורט. הם מכבדים זאת מדברים איתי באותה שפה ואין להם שום דרך לסבן אותי, שיתוף הפעולה עולה על הכל.

החשש שלי כאוהד ספורט שזה יותר מדי טוב וזה ייגמר מתישהוא כמו אצל ראשי עיר קודמים עד כדי קריסת הספורט בעיר? 

אני מאד אופטימית כי שוקי אוחנה בא מתחום הספורט ולא ייתן לזה לגווע , התושבים ייחלו לספורט בעיר ואנו ניישם זאת למענם.

השאר תגובה

דילוג לתוכן