fbpx

בהשקעה של כ-130 מיליון שקל:נחנך מרכז המבקרים החדש של קק"ל באגמון החולה

לאחר עשור שנות תכנון והקמה, ובהשקעה של כ-130 מיליון ש"ח חנכה קרן קימת לישראל את מרכז המבקרים החדש ע"ש סטיבן ג'יי הארפר באגמון החולה. בטקס החגיגי חנכו את המרכז יו"ר קק"ל, דניאל עטר וראש ממשלת קנדה לשעבר, סטיבן ג'יי הארפר אשר נרתם לקידום הפרויקט ותרם לו באופן אישי עוד בזמן כהונתו כראש ממשלת קנדה ועל שמו נקרא המרכז. יחד גזרו את הסרט אשר פותח רשמית את מרכז המבקרים החדש של קק"ל באגמון החולה, שנחשב לאתר הצפרות הגדול ביותר בישראל ואחד הגדולים בעולם.

צילומים: מיכאל חורי, מערך הסברה של קק"ל

אגמון החולה נחשב בין אתרי התיירות הגדולים בישראל ומשמש כעוגן כלכלי ותיירותי לאזור הצפון כולו, האתר מושך אליו כ-420 אלף מבקרים בשנה מישראל ומהעולם. פתיחת מרכז המבקרים החדש מהווה בשורה משמעותית עבור מדינת ישראל בכלל ותושבי אזור הצפון בפרט, כמות המבקרים באתר צפויה לגדול משמעותית ולהשפיע לטובה במגוון מישורים על האזור כולו. 

מרכז המבקרים החדש מציע למבקריו שלל אטרקציות טכנולוגיות מתקדמות אשר מאפשרות למבקר לחוות את אגמון החולה ועולם הצפרות בצורה מעניינת, ייחודית ומלמדת. בין האטרקציות במרכז: תחנת VR שכוללת מיטות וכורסאות מונגשות עם משקפי מציאות מדומה בעזרתם ירגישו המבקרים איך זה להיות חלק מלהקת עגורים ולנדוד לאורך השבר הסורי אפריקאי, גלובוס לדים המציג את נתיבי הנדידה העולמיים, קיר הציפורים הגדול ביותר במזרח התיכון, הקיר כולל אינפורמציה אודות ציפורים וחידון. "מיני אגמון"- מיצג אשר ממחיש את השינויים שעבר אגמון החולה משחר ההיסטוריה דרך ייבוש החולה, אדמות הכבול וכו' בצורה טופוגרפית משולב עם טכנולוגיה מתקדמת ומוחשית, פינת קק"ל- בה תוצג ההיסטוריה של קק"ל על מסכי לד חדשניים ואולם הכנסים- בו תוצג תערוכת צילומי טבע. בנוסף במרכז המבקרים נבנה אודיטוריום מפואר הכולל כ-200 מקומות ישיבה, וישמש כבית קולנוע עבור תושבי הצפון אשר עד כה היו צריכים לנסוע מעל לשעה בכדי לצפות בסרט בקולנוע ומעתה יוכלו להנות מכך בקרבת מגוריהם. בנוסף באודיטוריום יוקרנו סרטים המתארים את ההיסטוריה של האגמון.

בחודשיים הראשונים יפתח מרכז המבקרים לתקופת "הרצה" במהלכה הכניסה למרכז תהיה ללא עלות, לאחר מכן הכניסה תהיה בתשלום סמלי כאשר מחצית מהתשלום יועבר לחקלאיים המקומיים והמחצית השנייה לתחזוק השקעה וטיפוח במרכז המבקרים ע"י קק"ל.יו"ר קק"ל דניאל עטר: "דניאל עטר יו״ר קק״ל: ״מרכז המבקרים החדש, שחנכנו היום ושבבנייתו הושקעו מעל מ-130 מיליון שקל, יפַתֵח את תיירות האזור וישפיע בצורה משמעותית על מעגלי התעסוקה וההכנסה באזור הצפון כולו: אחוז אחד נוסף ממיליוני הצפרים בעולם שיגיעו לבקר במרכז יהוו תרומה אדירה לכלכלת הגליל. עבורנו, כמי שגדלו על סיפורי החלוצים וייבוש הביצות ההרואי של קק"ל בשנות ה-50 של המאה הקודמת, תהיה זו גם סגירת מעגל מרגשת".

ראש ממשלת קנדה לשעבר סטיבן ג'יי הארפר: "הפארק הזה הוא אחד מסיפורי השיקום הגדולים, ממש כמו שהמדינה הזו היא לעם היהודי. זה כבוד גדול שהמרכז הזה ייקרא על שמי, ואני אסיר תודה על האירוע היפה הזה שקקל ערכה".פתיחת מרכז המבקרים החדש מצטרפת לפעילותה הענפה של קק"ל למען הפריפריה ומשתלבת עם תוכנית רילוקיישן ישראלי- קק"ל בונה את ארץ המחר שהשיקה קק"ל בחודשים האחרונים ומטרתה להביא מיליון תושבים חדשים לנגב וחצי מיליון תושבים לגליל עד לשנת 2040. קק"ל רואה בחיזוק הפריפריה מבחינת כלכלית, חברתית, תיירותית ותרבותית ערך עליון ופועלת כל העת למען מטרה זו.

השאר תגובה

דילוג לתוכן