fbpx

נחנך שביל הצדיקים המחודש ביער ביריה

קרן קימת לישראל חידשה את שביל הצדיקים ביער ביריה ופתחה אותו לרווחת תושבי צפת, הסביבה ומטיילים. השביל, שאורכו כ-3.5 קילומטרים, נמצב בלב יער ירוק המגוון בעצי חורש. הוא מתחיל בסמיכות לקבר בניהו בן יהוידע, ממשיך צפונה לכיוון קבר אביי ורבא ולתצפית מרהיבה, עובר דרך חניון מצודת ביריה ומגיע עד הכביש הראשי.

שביל הצדיקים הוקם בשנת 2005 ביוזמת אזור גליל עליון בקק"ל ובתרומת קק"ל מקסיקו, כמענה בטיחותי לתושבי האזור ולחיילי הבסיסים הסמוכים, שלא ילכו על הכביש. עם הקמתו מבוגרים לצד נערים, חיילים וקהל מגוון החלו לצעוד בשביל מה שהוביל לפיתוח נוסף שנעשה השנה, כשהדרך כולה נסללה באספלט וזאת מתוך מטרה לעודד הליכה בו ולהפכו ל'שביל בריאות'. את העבודות ביצעה יחידת הביצוע  של מפ"ק במרחב צפון של קק"ל.

השביל סומן בהטבעה מיוחדת על האספלט שמאפשרת אינדיקציה לצועד על המרחק שעבר. השביל כיום מאפשר הליכה בטיחותית ובריאותית ובלב מהותו: חיבור למורשת, יהדות וקברי צדיקים. השביל פעיל לאורך כל שעות היממה ולפיכך, בימים אלו מתגבש מתווה לנושא הסדרת התאורה עד בסיס מישר. כמו כן רכזת קהילה ויער בגליל העליון, מיטל קציר, מיתגה את השביל עם צבעי קק"ל.

בטקס חנוכת התחדשותו של השביל השתתפו ראש העיר צפת שוקי אוחנה, ראש המועצה האזורית מרום הגליל עמית סופר, נציגי צה"ל, נציגי קק"ל – מנהל מרחב צפון ד"ר עמרי בונה, מנהל אזור גליל עליון אלי חפוטה, מנהלת קהילה ויער שמעונה סבג-דרעי ותלמידי אמ"ית צפת.

יער ביריה הוא יער נטע האדם הגדול בגליל. היער משתרע על פני כ-20 אלף דונם והוא נקרא על שם היישוב ביריה. ביער דרך נוף יפהפייה, שעוברת בין קברי צדיקים לאתרי מורשת רבים. קרן קימת לישראל, הכשירה ביער חניונים, מצפורים רבים ויצרה מסלול מעגלי לרוכבי אופנים העובר בין אתרי היער המרתקים.

השאר תגובה

דילוג לתוכן