fbpx

נציגת נשיא רומניה סיירה בראש פינה ועמדה מקרוב אחר ההכנות להקמת מוזיאון יהדות רומניה במושבה

ראש מועצת ראש פינה מוטי חטיאל אירח השבוע את סנדרה פרלונג, יועצת בכירה לנשיא רומניה קלאוס יואהניס, שהגיעה במיוחד עם נציגי ארגון מאוחד של יוצאי רומניה להתרשם מקרוב אחר הפרויקט להקמת מוזיאון ליהדות רומניה במושבה.

סועדים בג'ויה: צילום משמאל לימין- אייל פביאן ראש מטה ארגון א.מ.י.ר, אבי אזרן מבעלי מסעדת ג'ויה האיטלקית החדשה בראש פינה, מוטי חטיאל ראש מועצת ראש פינה, גב' סנדרה פרלונג יועצת לנשיא רומניה, יהושפט פופ מנהל ארכיון ראש פינה ומרטין סלומון מנכ"ל המכון הרומני לתרבות ישראל.

נציגת ראש הממשלה הרומני ביקרה באתר הבנייה בו אמור לקום מוזיאון יהדות רומניה, בעלות של 17 מיליון שקלים, בהשתתפות מדינת ישראל, משרד התיירות והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ובסיוע תרומות מקהילות יהודיות ברומניה, שהובאו באמצעות ארגון א.מ.י.ר (ארגון מאוחד של יוצאי רומניה בישראל). מבנה המוזיאון ישתרע על שטח של 750 מ"ר והינו חלק מפרויקט רחב באזור השחזור, בו הוקם מרכז מבקרים, במבנה בו שכן בעבר בית הפקידות בראש פינה, בעלות 2.5 מיליון שקלים, שנחנך כבר בשנת 2017, והוקם במימון משרד ירושלים ומורשת במשרד ראש הממשלה והחמ"ת (חברה ממשלתית לתיירות).

בסיור ציין ראש המועצה, כי בכדי לאסוף את התצוגה ולהרכיב תכנים למוזיאון יהדות רומני, הוקם צוות מקצועי הבונה את המסר והתוכן. לסיור התלוו מרטין סלומון, מנכ"ל המכון הרומני לתרבות בישראל, אייל פביאן ראש מטה ארגון א.מ.י.ר ויהושפט פופ מנהל ארכיון ראש פינה.

ראש מועצת ראש פינה מוטי חטיאל: "אני שמח, כי גב' פרלונג, היועצת הבכירה של נשיא רומניה, המתמחה בקהילות רומניות שמחוץ לרומניה, טרחה להגיע עד ראש פינה, בעת ביקורה בישראל. אין ספק, כי היא התרשמה מאוד מהמטרה להנצחת מורשת יהודי רומניה ומתכוונת להגיע שוב עם סיום הפרויקט, כמו גם לשלוח אלינו משלחות ומבקרים ולסייע בכל תכני הפולקלור הרומני לטובת אירועים ועוד".   

בהמשך ערך ראש המועצה סיור לאורחים, באזור המתפתח של ראש פינה כולל המתחם המסחרי "שופינה", שבנייתו הסתיימה ובחר לסעוד צהריים עם האורחים במסעדת 'ג'ויה' האיטלקית הכשרה החדשה, שנפתחה במתחם, במטרה לעודד יזמים חדשים ונוספים להגיע ולהשקיע בעסקים במושבה וערך להם היכרות עם אבי אזרן, מבעלי המסעדה.

השאר תגובה

דילוג לתוכן