fbpx

מה ראשי הרשויות בגליל ובגולן מבשלים לנו?

ראשי הרשויות מגליל מזרחי-גולן, התכנסו כדי לדון  על האתגרים וההזדמנויות של האזור ולגיבוש חשיבה אסטרטגית לתכנית העבודה לשנת 2020. במפגש דנו ראשי הרשויות בצרכים משותפים, שמביאים לידי ביטוי את יתרון הגודל, בניית מודל שותפות וקביעת האתגרים המשותפים לשנת 2020.

באשכול גליל מזרחי שותפות 18 רשויות אשר יוצרות יחד, תפיסה אזורית אסטרטגית, שהובילה בשנים האחרונות למספר הישגים אזוריים משמעותיים: הקמת הפקולטה לרפואה בצפת, הפיתוח הכלכלי האזורי בתחום הפוד-טק בדגש על העיר קריית שמונה, גיבוש תכנית הצפון, קידום שירותי הרפואה ובתי החולים זיו ופוריה, ועוד.

בנוסף, באמצעות האשכול, הרשויות מובילות פרויקטים אזוריים אשר נותנים יתרון לגודל ואיגום משאבים כמו, איחוד השירותים הווטרינריים וניהול תחום פינוי הפסולת, קידום מענים ומרכזי תעסוקה לאנשים עם מוגבלויות, ושותפות גליליום לחינוך מדעי וטכנולוגי. בני בן-מובחר, יו"ר האשכול וראש מוא"ז מבואות החרמון: "המפגש היה חשוב וחיוני ותרם לגיבוש כקבוצה ולקבלת החלטות על כיוונים אסטרטגיים עתידיים, שכעת על האשכול והרשויות לקדם ביחד. הנושאים שעלו בבירור נוגעים בהקמת מתקן קצה לטיפול בפסולת, תיירות, קידום דיגיטציה של שירותי הרשויות והתמקדות בפיתוח כלכלי אזורי. אנחנו נמשיך לעבוד על פיתוח הנושאים האלה ביחד, עד שנגבש תוכנית עבודה סדורה ומתוקצבת".

ראש מועצת חצור, ויו"ר הועדה לאיכות הסביבה באשכול גליל מזרחי, שמעון סוויסה, הוסיף: "אני שמח שהמאמצים שהפעלנו נשאו פרי, סגירת אתר תאנים היתה נחוצה מכל בחינה, אני מודה למשרד הפנים ולמשרד הגנת הסביבה על החלטה מיוחדת שתסייע לרשויות במימון הוצאות השינוע של הפסולת, כמו כן בתוך ההחלטה נמצא תקציב משמעותי שיועבר אלינו עם הקמתו של מתקן קצה שייתן מענה לכל אשכול גליל מזרחי,. אמשיך להוביל מהלך זה למען שיפור איכות הסביבה לאשכול". במהלך הכנס התפנו ראשי הרשויות להמשך פעילות וגיבוש בסדנת מאסטר שף "אלטמנים מבשלים חוויה"- עם השף גילי אלטמן, בה שיתפו פעולה בבישול הכותרת "מבשלים אזוריות".

השאר תגובה

דילוג לתוכן