fbpx

סגרה מעגל: ד"ר מוניה שעלאן מרמב"ם החלה דרכה ב"זיו" ושבה אליו כנוירולוגית ילדים

השבוע סגרה ד"ר מוניה שעלאן (44, עין קניה) מהמרכז הרפואי רמב"ם בחיפה את המעגל עליו חלמה מאז שהחלה בשנת 2005 את הסטאז' שלה במרכז הרפואי זיו בצפת. ד"ר שעלאן החלה את דרכה המקצועית במרכז בריינין לסוכרת נעורים בזיו ומשם להתמחות ברופאת ילדים במחלקת הילדים בניהולו של פרופ' אנטוני לודר. עם סיום התמחותה נקלטה כרופאת ילדים בכירה במחלקת הילדים במקום.

בשלוש השנים האחרונות היא התמחתה במרכז הרפואי רמב"ם בתחום התפתחות הילד ונוירולוגיית ילדים וכאמור השבוע שבה אל כור מחצבתה – המרכז הרפואי זיו צפת. עד כה ניתן שירות רפואי של נוירולוג ילדים בתדירות נמוכה, בתחילת הדרך על ידי ד"ר ברנד שהגיע במיוחד ממרכז הארץ ובהמשך נוספו שעות בודדות של מומחה נוסף. הפער הורגש בצפון ולא אחת ביקשו ההורים ממחלקת הנוירולוגיה של המבוגרים, בראשותו של ד"ר שאהין, לבדוק את הילדים שלהם ולחסוך להם את זמן הנסיעה למרכז.
יצוין כי מדובר בשני תחומים שונים, ונוירולוגית ילדים מוכוונת לבעיות המיוחדות של ילדים כמו בעיות התפתחות, פרכוסים, אפילפסיה ועוד.


כעת פער זה נסגר ומעתה, עם חזרתה של ד"ר שעלאן לזיו, השירות הנוגע להתפתחות הילד ולנוירולוגיית ילדים, יינתן באופן שוטף. ד"ר שעלאן גם תייעץ בנוגע למאושפזים במחלקת הילדים, בטיפול הנמרץ ובפגייה.ד"ר מוניה שעלאן אמרה השבוע בהתרגשות: "זה מחמם את הלב לחזור למרכז הרפואי זיו בו התחלתי את דרכי. כאן זה הבית שלי וזו לא קלישאה – זו עובדה, אני גדלתי פה וצמחתי מהמקום הזה. הגיע הזמן שגם לתושבי הגליל והגולן יהיה נוירולוג ילדים זמין באופן שוטף במרכז הרפואי זיו. אם עד היום, במקרה הטוב המטופלים היו צריכים להמתין חודש לביקור אצל נוירולוג שהיה מגיע לצפון או צריכים לנסוע שעות למרכז הארץ ובחזרה במקרה הפחות נעים ונוח, הרי שמעתה השירות יהיה זמין ונגיש פה, קרוב לבית. בזמן ההתמחות שלי בזיו ברפואת ילדים, נחשפתי למצוקה הזו שאין נוירולוג ילדים זמין וזה מה שהניע אותי לצאת ולהתמחות בתחום הזה. זכיתי לתמיכת הנהלת מחלקת הילדים והנהלת זיו ואני מאושרת שנפלה בחלקי הזכות לשוב הביתה, לזיו, עם הידע הזה ולסייע לילדים בכלל ולילדי הגליל והגולן בפרט".

מנהל המרכז הרפואי זיו ד"ר סלמאן זרקא אמר: "זהו עוד צעד חשוב בדרך למימוש החזון שלנו הלכה למעשה – הענקת שירותים מלאים ושלמים לתושבי הצפון. בפער הבלתי נסבל של זמינות נוירולוג ילדים בצפון, לקחנו את גורלנו בידינו ושלחנו את ד"ר שעלאן להתמחות בתחום, בסיוע חטיבת בתי החולים הממשלתיים ונדיבותה של קרן קראון. אחרי שחנכנו את מרכז הילדים המתקדם הכולל מחלקת מיון מצוינת, טיפול נמרץ מצויד בטכנולוגיה המתקדמת, מרפאות מרווחות ומחלקת אשפוז ילדים, אנחנו דואגים לספק את כלל השירותים לילדינו היקרים. גם אצלי 'בריאות הצפון היא מעל הכל' אינה קלישאה. ד"ר מוניה שעלאן היא רופאה מצוינת המצטרפת לצוות המקצועי והשירותי שיש בכל אגף הילדים. נמשיך לסגור את הפערים ולספק לילדי הצפון את כל צרכיהם הרפואיים אצלנו בזיו, קרוב לבית".

השאר תגובה

דילוג לתוכן