fbpx

קר לכם: כל מה שרציתם לדעת על בידוד

ניתן להפחית את הוצאות החימום או הקירור בצורה משמעותית ע"י תכנון נכון והבנה של חוקי הטבע. אז איך עושים זאת? התשובות כאן.

צילום אילוסטרציה; Pixabay.
צילום אילוסטרציה; Pixabay.

בידוד הגג – עובדה: 40% מעלויות החימום/קירור של הבית מושפעות מבידוד הגג. ידוע לכולם שאוויר חם קל מאוויר קר ולכן הוא יטפס למעלה בעוד שהאוויר הקר יירד למטה. לכן כאשר אנחנו מחממים חלל, האוויר החם עולה למעלה, לתקרה, וכאשר אין מה שימנע מהחום להישאר בחלל הוא ייצא החוצה ויגרום לנו לחמם עוד ועוד. אותו עיקרון עובד גם בקיץ – השמש מחממת לנו את הגג ואנחנו מנסים לקרר את החלל כאשר התקרה לוהטת – האוויר הקר שיוצא מהמזגן מתחמם מהחום שמפיצה התקרה (כי איפה ממוקמים המזגנים ברוב הבתים? נכון, צמוד לתקרה) ויורד לחלל כאשר הוא פחות קר וגורם לנו לקרר עוד ועוד. הפתרון – בידוד מאסיבי של הגג!

בידוד הקירות – כידוע, השמש נמצאת רוב היום בדרום, לכן זוהי החזית החשובה ביותר מבחינת שליטה על חימום/קירור הבית. את הקיר הדרומי כדאי לבנות כקיר כפול (שני קירות בלוקים ובידוד ביניהם) כדי למנוע מהקיר הזה להכניס חום לתוך הבית. בחזית הדרומית נרצה לפתוח חלונות גדולים כדי להכניס את השמש בחורף. בקיץ נמנע מהשמש להיכנס ע"י קירוי מעל החלון (השמש גבוהה בקיץ ונמוכה בחורף, זוכרים?)

 חלונות – חלונות הם נקודת תורפה בבידוד, מרבית הפרופילים אינם מבודדים וזכוכית היא בכלל חומר מוליך. אז מה עושים? קודם כל דואגים לאטימה מוחלטת של פרופילי החלונות כדי למנוע מעבר אוויר. בנוגע לזכוכית, כדי להפחית את מקדם ההולכה שלה – רצוי להשתמש בזכוכית בידודית – שתי זכוכיות עם מרווח אוויר ביניהן. צילום אילוסטרציה; Pixabay

הכותב: אוהד אבוטבול בעל משרד לאדריכלות, עיצוב פנים, פיקוח בנייה וניהול פרוייקטים 054-8463696

דילוג לתוכן