fbpx

תקלות נפוצות בסמארטפון ואיך לתקן אותן

הסמארטפון הוא כלי יעיל ומתוחכם שכבר נכנס לכל תחום בחיינו, אך מה לעשות שהוא גם עדין, נוטה להינזק בקלות ויקר להחלפה? אז זהו, שבהחלט יש מה לעשות, שימו לב

יובל בנר

shutterstock_404061370

אנחנו אוהבים שאת הסמארטפון שלנו. מאד. הוא משפיע על הזהות שלנו, לעיתים עד שאנחנו אפילו מייחסים לו תכונות אנושיות, ואם זה לא מספיק אז הוא גם נוצר בו חלק נכבד מזיכרונותינו האישיים ביותר. אולי בגלל שאנחנו אוהבים אותם, אנחנו גם דואגים לחדש אותם תכופות. לפי סקר של חברת מובילינקס, 46% מהישראלים מחליפים את הסמארטפון שלהם כל שנה; 33% יעשו זאת לאחר תקופה של בין שנה לשנתיים ורק 11% יעשו זאת לאחר זמן "ארוך" של בין שנתיים ל-3 שנים. בנוסף, מרבית הצרכנים יעדיפו לקנות מכשיר בטוח מחירים של 2500-3500 ₪, סכום לא מבוטל בכלל.

אך מה קורה כשהמכשיר מתקלקל? כשפתאום הוא נדלק ונכבה או כשיש בעיה בגישה ל-CLOUD , או כל אפליקציה אחרת? מנסים לתקן באופן עצמאי או שמיד רצים לטכנאי? מסתבר, כי בכמו בכל דבר בחיים אפשר לעשות את הדברים ביותר מדרך אחת ובחלק גדול מהמקרים ניתן לפתור את הבעיה לבד בבית, או לעיתים עם עזרה טכנית קלה מבחוץ. בנוסף, במקרים רבים יהיה חכם לנקוט בגישת מנע, מה שיכול להאריך משמעותית את חיי המכשיר ולצמצם את התקלות במידה רבה.

לאחר שמחלחלת ההבנה כי לא צריך להחליף מכשיר עם פרוץ התקלה הראשונה, מגלים כי ניתן לחסוך סכום משמעותי על בדיקות טכנאי לא נחוצות. אספנו עבורכם מספר תקלות אופייניות למכשירי סמארטפון מהדור האחרון ואיך ניתן לטפל בהם בפחות, או בלי, לשלם על כך כסף. לפחות חלק מהבעיות הללו מוכרות לכל מי שאי פעם החזיק סמארטפון ביד.

תקלות נפוצות לכלל המכשירים

  • המכשיר מתחמם

בעיה נפוצה בכל סוגי המכשירים ויש באפשרותנו למנוע או להפחית אותה. ראשית יש לדאוג להרחיק את המכשיר מאור שמש ישיר מכיוון שאפילו קרן שמש חלשה משפיעה מאד על המכשירים כהי המסך שלנו. שנית, נסו להקל עד כמה שאפשר על המכשיר ע"י מחיקת כל חומר לא שמיש אפשרי (תיקיית הורדות, יישומים מיותרים וכ'ו) וסגירת אפליקציות העובדות ברקע וע"י כך להקל על המעבד ולתרום לקירורו.

  • גלישה איטית

עקב ריבוי המשתמשים ברשתות אלחוטיות לעיתים נחווה איטיות בגלישה פשוט עקב עומס על הרשת. יש להבין האם זוהי הסיבה לאיטיות, והאם הגלישה משתפרת כאשר אתם יוצאים מאיזור הומה אדם לפני שאתם ניגשים לטכנאי ומוציאים כסף על בדיקה.

  • הסוללה מתרוקנת במהירות

סוללה המתרוקנת מהר יכולה לעיתים להשפיע על מצב הרוח שלנו, אבל יש להבחין למה היא מתרוקנת. כל מה שאמרנו בסעיפים הקודמים תורם לסוללה לאזול מהר יותר: החום מאלץ את המכשיר להשקיע בקירור, אפליקציות פתוחות דורשות תשומת לב מבחינת הסוללה וגם ה-WIFI ידוע כזללן בטרייה לא קטן. לכן, שימו לב להרגלי הפעולה שלכם טרם שתפנו להאשמות לגבי סוללת המכשיר, או לפני שתיגשו להחליפה בכמה מאות שקלים.

  • בעיות רטיבות

קודם כל, הימנעו. ישנה בעייתיות מסויימת במניעה מכיוון שכיום אנו עושים עם הטלפון שלנו כל פעילות למעט מקלחת, מה שלעיתים מכניס אותו לסיטואציות לא נעימות. לכן, כדאי מאד להשקיע במיגון איכותי עד כמה שאפשר, כזה שגם יכול לעצור כמה טיפות מים ולחות מלהיכנס למכשיר. שנית, אם הטלפון כבר נרטב, תשכחו מעניין האורז, התבלינים ושאר הירקות, אלו אגדות אורבניות ותו לא העלולות גם לפגוע במכשיר. אם המכשיר נרטב כבו אותו מיד, אם ניתן הוציאו את הסוללה, נגבו היטב את המכשיר בעזרת מגבת יבשה, הכניסו לשקית ניילון והוציאו ממנה את האוויר לחלוטין, פעולה זו עוזרת לנו להביא את המכשיר למצב היבש ביותר האפשרי. וכן, גשו מיד למעבדה לייבוש יסודי יותר למניעת התפתחותה של קורוזיה במכשיר, זה כבר מעבר ליכולותינו.

 

תקלות נפוצות במכשירי אפל

  • הטלפון עובד אך המסך חשוך לחלוטין ולא מגיב

מצב כזה עלול להלחיץ ולהביא למפגש דחוף עם טכנאי, אך יכול להיות שלא לצורך. לחצו על הכפתור הראשי ועל כפתור ההפעלה/כיבוי בו-זמנית למשך 15 שניות, פעולה זו זהה לכפתור ה-RESET (אתחול) במחשב שלנו.

  • לא מקבלים הודעות אימייל לטלפון

במידה והטלפון הפסיק לקבל עדכונים על דואר אלקטרוני נכנס או הפסיק להראות דואר חדש בכלל, יש למחוק את החשבון הקיים ולהזין אותו מחדש במכשירכם. ניתן להשתמש בשירותי החיפוש של גוגל לצורך מציאת המידע.

 

תקלות נפוצות אנדרואידים למיניהם

  • המכשיר נדלק ונכבה עצמאית

באופן עקרוני בעיה זו עלולה לנבוע משני מקורות, סוללה או מתג הדלקה. בידקו את הסוללה שלא התנפחה או דולפת (סוללה דולפת תדיף ריח חשמלי חריף). סוללה חליפית ניתן לרכוש בחנות או באתרי האינטרנט. אם הבעיה היא במתג ההדלקה או ברכיב חומרה אחר, תיאלצו לגשת לטכנאי.

  • הטלפון מראה כי אין מקום פנוי בזיכרון למרות שבהגדרות מוצג שיש

ככל הנראה בעיית תוכנה. מומלץ לעדכן גירסה ולבצע מחיקה כללית (כמובן לאחר גיבוי המידע). לאחר מכן תוכלו לחזור ולהשתמש במכשיר כרגיל.

הטלפונים החכמים שלנו מאפסנים בתוכם היום את רוב חיינו – לוח שנה, תמונות, מוזיקה, אנשי קשר, רשתות חברתיות, מייל אישי ושל העבודה, שעון מעורר, GPS, דפדפן ועוד. לכן אין זה חריג להתרגש כאשר הוא נתקל בבעיה המונעת ממנו למלא את תפקידיו הרבים כראוי. עם זאת, לצד החרדה לשלומו, חשוב לזכור שלעיתים ניתן לנקוט בצעדים שאינם דרסטיים כמו לרוץ לטכנאי, או צעדים יקרים כמו להחליף מכשיר כליל. אפשר קודם לנסות לבחון את הבעיה בעצמנו. נכון, לא תמיד זה יעזור אבל בחלק נכבד מהמקרים הפחד מלאבד את המכשיר ואת כל מה שעליו מונע מאתנו לראות כי הבעיה היא פתירה ושאנחנו יכולים לטפל בה בעצמינו מכיוון שאנחנו הרי לא פחות חכמים מהטלפונים שבכיס שלנו. בהצלחה.

דילוג לתוכן