fbpx

שומר על קשר בצפון: רס"ר גיל ליאני זכה בתואר מצטיין קצין הקשר והתקשוב הראשי

רס"ר גיל ליאני, בן 28, מטבריה, משרת כנגד תקשוב חטיבתי בחטיבת המילואים של שריון, חטיבה 205, זכה בערב ראש השנה בתואר מצטיין קצין הקשר והתקשוב הראשי,אותו קיבל מתא"ל נתי כהן.

בנערותו למד בתיכון "עמל נופרים בגליל" והגביר מגמת אלקטרוניקה וחשמל. כמו כן, כאשר היה בן 10 החל גיל לשחק כדורגל בקבוצת "עירוני טבריה" בה המשיך לשחק עד גיוסו לצבא בגיל 18.

כאשר נשאל על זיקתו לעיר סיפר: "אני מאוד אוהב את טבריה, זאת העיר בה גדלתי. עד לתפקידי בחטיבה 205, שירתי בבסיס סגור ותמיד נהניתי לחזור הביתה לאחר שבוע או שבועיים ארוכים ולראות את החברים והמשפחה ובעיקר לחוות את תחושת הבית". בנוסף, לגיל יש דוד אשר שירת לפני מספר שנים כסמג"ד תקשוב בגדוד הקשר בפיקוד צפון.  "מאוד רציתי להגיד לשרת בתקשוב, מקום זה נראה לי החיל הכי מעניין ומאתגר. בעקבות המגמה אותה הרחבתי בתיכון התעניינתי בנושא וכמובן גם הכרתי את העולם הזה בעזרת דוד שלי, דברים אשר קידמו את החלטתי להתגייס לאגף", כך מספר רס"ר ליאני.

ליאני התגייס באוגוסט 2007 לקורס טמ"מ (טכנאי מערכות מחשוב) אשר התקיים בבה"ד 7, בית הספר הארצי לקשר, תקשוב והגנה בסייבר. לאחר הקורס שובץ בגדוד הקשר בפיקוד צפון והעביר את שירותו הסדיר כטכנאי במרכז לתקשורת של יחידות הפיקוד. "השירות בתקופה זו היה מעניין ביותר, יצא לי לעבוד מול כלל היחידות שנמצאות תחת אחראיות הפיקוד והתקיימו כל מיני מבצעים שהיחידות עשו בהם סיפקנו תמיכה תקשובית מלאה".

בסיום שירותו הסדיר החליט גיל לחתום קבע והמשיך לתפקיד נגד תקשוב בחטיבת המילואים של שריון, חטיבה 514 (כיום חטיבה 205), שם שירת כשנה וחצי. "למדתי מקצוע חדש, שלא התעסקתי בו בסדיר- תחום הקשר והצי"ד. באותה התקופה עיקר העיסוק שלי היה מול אנשי מילואים. זאת עבודה מאתגרת יותר ממה שחוויתי בעבר. לאחר מכן רציתי להתקדם ולצבור ותק ובעקבות כך החלטתי לעבור תפקיד וכך הגעתי אל חטמ"ר 474". בחטמ"ר שירת כמ"מ שו"ב והיה אחראי על החמ"לים החטיבתיים וכלל המוצבים בגזרת סוריה. "סיפקתי מענה תקשובי מבחינת תקשורת והצעתי מענה למערכות אשר נפרסו בשטח. בנוסף, בתקופה זו עבדתי מול גדודים שתפסו קו באזור- כמו גדס"ר גולני וצנחנים".

במהלך שירותו בחטיבה 474 התחילה ההתחממות בגזרת סוריה (2012-2016). בתקופה זו השתתף במבצעים אותם קיים התקשוב בחטיבה אשר כללו בעיקר את הפעלת המערכות והחמ"לים שנמצאו בגזרה. "בעקבות ההתחממות היו יותר אירועים בגזרה שהחטיבה הייתה שותפה להם, כמו מבצעים מיוחדים של יחידות סודיות שהגיעו לגזרה במהלכם סייענו ליחידות. התפקיד היה מאתגר מאוד, הרגשתי שהתפתחתי שם מאוד מבחינה פיקודית, ניהול עצמי, וקיבלתי את חווית המבצעיות. התקופה הייתה מאוד מהנה ומלמדת ואני שמח שזכיתי לעבור אותה". לאחר כארבע וחצי שנים בתפקיד החליט לחזור לחטיבה הקודמת שלו- חטיבה 205, זאת על מנת להמשיך להתקדם בצבא ולקבל דרגה גבוהה יותר. "כיום אני נגד הקשר של החטיבה  ואחראי על הכנת כלל הכלים למוכנות ללחימה והכנת המחסנים וכלל הציוד שצריך לצאת עם כל הגדודים של החטיבה".

כאשר נשאל על ההצטיינות מספר כי קיבל אותה בזכות המלצת מפקדיו אשר העריכו את עבודתו והשקעתו הרבה. "אני מרגיש שהתפקיד חשוב מאוד ומשמעותי, מאחר והוא עוסק בהכנת כלל האמצעים לאנשים המילואים שמגיעים אל החטיבה בזמן חירום. אני משקיע את כל כולי ועושה את עבודתי מכל הלב ומודה על הזכות שנפלה בחיקי לשרת בצה"ל ובתפקיד שכזה".

השאר תגובה

דילוג לתוכן