אשפוז בבית- מאיפה מתחילים?

בשנים האחרונות הולכת ומתרחבת מגמת אשפוז ביתי בעולם כולו וכמובן שם בישראל. אשפוז בית הוא למעשה טיפול מוגבל בזמן שניתן בבית המטופל על ידי צוות רפואי אשר זמין עבורו 24 שעות ביממה ו7 ימים בשבוע. הוא מאפשר למעשה חלופה לטיפול בבית חולים. האשפוז הביתי רלוונטי עבור מטופלים שסובלים ממצב חריף או תת חריף אשר דורש אשפוז. הם מקבלים טיפול רפואי בסביבה הטבעית שלהם, בתמיכת בני המשפחה שלהם ואין ספק כי תמיכת המשפחה מהווה חלק חשוב מאוד בהצלחה של הטיפול.

כיצד עובד האשפוז הביתי?

מטופל אשר נדרש להתאשפז בבית החולים, יכול לקבל המלצה מרופא המשפחה לו לאשפוז ביתי. צוות אשפוז אקוטי ביתי מגיע לבית המטופל בתוך מספק שעות, מעריך את המצב שלו ובהתאם למצב בונה לו תכנית טיפול ומעקב מתאימים. הביקורים של הצוות הרפואי מתבצעים על בסיס יומי ולעיתים אפילו כמה פעמים ביום, כאשר הם משלבים גם ניטור ובקרה מרחוק של רופא, השלמה של בדיקות מעבדה רלוונטיות, התקנת עירויים למתן טיפול תרופתי דרך הווריד ועוד. מרבית החולים ישתחררו לאחר 5 ימים של אשפוז בביתם לאחר שהמחלה חולפת או לאחר שהמצב הבריאותי שלהם משתפר בצורה ניכרת.

היתרונות של אשפוז ביתי?

הטיפול הביתי מציע פתרון איכותי וטוב למטופלים רבים ובייחוד למטופלים שבריריים או מרותקים לבית שאשפוז בבית החולים עלול להיות סיכון להתדרדרות בריאותית נוספת. השירות יכול להתאים גם למטופלים המתגוררים ביישובים קטנים אשר מרוחקים מבתי חולים. אין ספק כי לאשפוז בבית יש יתרונות רבים הן עבור המטופל, הן עבור המשפחה שלו והן עבור המערכת כגון: צמצום זיהומים, צמצום ומניעה של נפילות והידרדרות של המצב, נוחות הן עבור המטופל והן עבור בני המשפחה שלו, הקלה על העומס במרפאות הקהילה ובבתי החולים שכן 300 אשפוזים ביתיים יכולים לחסוך עומס של 8 מחלקות פנימיות ועל כן, אין ספק שבזמנים של עומס במחלקות הללו, במקום לשכב במסדרונות המחלקה ולשווע לטיפול כלשהו, כדאי לבחור באשפוז בבית ולחסוך את המצב הלא נעים המדובר.

איזה מטופלים מתאימים לאשפוז בבית?

מטופלים אשר מתאימים לאשפוז בבית יאותרו על ידי רופאי משפחה או על ידי רופאים בבית החולים. אם הרופא או הרופאה מזהים כי המטופל מתאים לאשפוז בית, הוא יכול לחזור לביתו ותוך שעות ספורות, הצוות הרפואי מגיע לביקור קליטה ותחילת הטיפול.

חשוב מאוד לדעת שבכדי להתאשפז בבית חייבים להתקיים בבית תנאים נאותים אשר מאפשרים אשפוז, מעבר לכך, על המטופל להיות מעל גיל 18 כאשר חשוב מאוד שיהיה אתו במהלך האשפוז מטפל עיקרי שלרוב יהיה בן משפחה או מלווה סיעודי. על המטופל להישאר בביתו כל אורך האשפוז. לרוב תהיה אפשרות להאריך את האשפוז הביתי בכפוף לחוות דעת רפואית וכן לאישור של הקופה.

למה כדאי לבחור באשפוז ביתי?

אשפוז ביתי מהווה ללא ספק אלטרנטיבה טובה מאוד ללא מעט מטופלים. נגיף הקורונה אשר התפרץ בשנים האחרונות, הביא לעלייה במספר המאושפזים בבתי החולים ובד בבד, יצר חשש של לא מעט אנשים להתאשפז בבית החולים שבו מאושפזים חולי קורונה מחשש להדבקה, הדבר הוביל לכך שאשפוז ביתי מהווה את האופציה הטובה ביותר כיום הן עבור בתי החולים והצוותים הרפואיים והן עבור מטופלים רבים.

במהלך האשפוז הביתי אם יש החמרה כלשהי במצבו הרפואי של האדם חשוב מאוד לדווח באופן מידי למוקד כמו כן, הרופא המטפל יכול להתייעץ עם רופא המשפחה, רופאי הקופה וכן מערך ייעוץ שלם אשר עומד לרשותו לרבות גסטרו, מומחים למחלות זיהומיות ועוד. במקרים נדירים כאשר חלה הדרדרות במצב או אם לא מצליחים להשתלט על זיהום במסגרת ביתית, המטופל יופנה למיון.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן