טיפול טבעי באורטיקריה

היא נחשבת לתופעה עורית שכיחה יחסית, הבאה לידי ביטוי בתצורת תפרחת עורית מגרדת ולעיתים גם בתוספת של נפיחות תת עורית. האורטיקריה (המכונה גם סרפדת או חרלת) היא נגעים או פריחה, כאמור, על העור, הנמשכת בין 4 שעות ל-24 שעות מרגע הופעתה (אם נמשכת מעלה לשישה שבועות תחשב כאורטיקריה כרונית). היא מופיעה באופן פתאומי במקומות שונים בגוף, ובדומה לכך גם נעלמת ממש במפתיע. הסיבה העיקרית להופעתה היא תגובה חיסונית של הגוף, ולכן לא תמיד ניתן לנבא זאת מראש וגם לדעת במדויק מתי תעלם. האורטיקריה "תוקפת" לרוב יותר נשים מגברים ובטווח הגילאים 30 עד 50. 

מהם התסמינים הבולטים ביותר של אורטיקריה

אורטיקריה כאמור באה לידי ביטוי כנגע עורי אדמדם או נפוח מעט, המופיע באופן פתאומי. היא יכולה להופיע בכל מקום בגוף וגם בגדלים שונים. לעיתים זה יהיה נגע אחד ולעיתים מקבץ של כמה נגעים. לעיתים היא תראה כמעין כוויה על העור ולעיתים אלה יהיו כמה נגעים המתמזגים לכדי משטח גדול. לפעמים תהיה באזור קטן נקודתי ולעיתים תכסה אזורים גדולים ונרחבים בגוף. לצד הפן הוויזואלי שלה, יופיע תסמין נוסף והוא הגרד. כמו התפרחת, גם הגרד עצמו יכול לבוא לידי ביטוי בעוצמות שונות ולעיתים גם ייחשב כמטרד של ממש. 

מהן דרכי הטיפול הטבעי באורטיקריה

יש מגוון רחב של טיפולים באורטיקריה, כאשר זה, הטבעי ידוע כאחד המומלצים. מטרתם היא להחזיר את האיזון הנפשי והפיזי לגוף ולעודד תהליכי החלמה וריפוי עצמי בו. ברשימת הטיפולים הטבעיים האפשריים במקרים כאלה, אפשר למצוא את הבאים:

  1. טיפול בדיקור – הדיקור הסיני (המכונה גם "אקופונקטורה") מתבסס על דקירת המטופל באמצעות סיכות דקות באזורים מסוימים בגופו. בין מטרותיו היא לשפר את תפקודה של מערכת החיסון ולהחזיר את אותו איזון מיוחל לגוף. הטיפול כולל מספר מפגשים (לרוב עשרה, אם כי הדבר נקבע בהתאם למצבו הנקודתי של המטופל), במהלכו שוכב המטופל במשך כ-20 דקות כאשר המחטים נמצאים בגופו, בנקודות שעליהן הוחלט לאחר אבחון מקדים (המקובל ברפואה הסינית). 
  2. טיפול בצמחי מרפא – צמחי המרפא הידועים בסגולות הרפואיות הרבות שלהם משמשים כפתרון טיפולי במצבים רבים מזה אלפי שנים, כולל בעידן המודרני של היום. מעבר להיותם כאלה המשפרים את איכות החיים הם בעלי תכונות ייחודיות המטיבות עם גופנו ועם מערכותיו השונות, לרבות מערכת החיסון. הסובלים מאורטיקריה ימצאו בצמחי המרפא מענה טיפולי מתאים וביכולת להתגבר על מצב של חוסר איזון, הקשור למערכת החיסון עצמה. בחירה בצמח נעשית בהתאם לאבחון מקדים ומצבו הנקודתי של המטופל. צמחי המרפא במקרים אלה מסייעים להורדת הלחות והחום של הגוף, וכן את אותו גרד לא נעים והיובש האופייניים למקרים של אורטיקריה.
  3. שינוי תזונתי – תזונה נכונה, בשילוב עם תוספי מזון, היא חלק מאורח חיים בריא והיא הדרך לשמור על הגוף שלנו כהלכה. במקרים של חולי, כולל במצבים של אורטיקריה, שינוי תזונתי בהחלט יכול לסייע בהתמודדות עם התופעה. גם כאן נעשה הדבר בהתאם לעקרונות התזונה הסינית ועל פי אבחון מקדים. באופן כללי מומלצים מזונות מקררים, כמו: מלפפון, עגבנייה, פלפל מתוק, סלק אדום, אבוקדו וכן קטניות מסוגים שונים, כמו חיטה, סובין חיטה, שעועית ירוקה, מש, גריסים, דוחן וגם פירות כמו תפוז, מלון, אבטיח, בננה, אגס ותפוח. ברשימת המזונות הניטרליים שגם אותם אפשר לשלב בתזונה היומיומית נמצאים דלעת, גזר, כרוב, קולורבי, בטטה, תירס, ארטישוק ירושלמי, וכן תאנה, שקדים, שזיף, משמש, זיתים, ענבים, קוקוס, עדשים, אפונה, פול, אורז ועוד. מומלץ מאד להימנע ממזון מטוגן, צלוי או אפוי ולהעדיף את הפירות והירקות בתצורתם הטבעיים (חיים) או מבושלים או מאודים. 

טיפול לטיפול ביתי באורטיקריה

בירור לאלרגיה למזונות שונים – ייתכן וישנם מזונות הגורמים לאלרגיה בגוף ובעור, ובירור מקדים לכך על יד בחינת השפעתם המידית על הגוף היא הדרך לאתר אותם ולהימנע מהם. 

בירור אלרגיה לחומרים שונים – חומרי ניקוי למיניהם, חומרי חיטוי, אבקות כביסה ואפילו חומרי בישום יכולים לגרום לאלרגיה בעור, המובילה להתפתחות של אורטיקריה. מומלץ לשלב בגדים העשויים מחומרים טבעיים, כמו כותנה 100% או משי ובעת הרחצה להשתמש בתכשירים היפו אלרגניים, המספקים לחות לעור (בעוד שאחרים מייבשים אותו). 

שילוב שיטות הרפיה כמו ביו-פידבק, יוגה ועוד – מכיוון שמתחת נפשי מעודד את התופעה, מומלץ לשלב שיטות הרפיה, שמטיבות עם הגוף ומרגיעות אותו. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן