עיצוב נורדי מינימליסטי: בדיוק הטאץ' שרציתם בבית

החיבה לדברים מסודרים ולקווים נקיים היא סממן תרבותי ולא רק אינדיבידואלי. אחת התרבויות שדוגלות במינימום מאמץ ובמקסימום אפקט, היא התרבות הנורדית-סקנדינבית. זה בא לידי ביטוי בתפישת עולם ייחודית שכוללת הכול: מהריהוט ועד לתמונות על הקיר.

העולם מלא באי סדר, ואם תתאמצו מספיק תוכלו למצוא אפילו חוק פיזיקלי שאומר שהכול מתבלגן בסופו של דבר (אנטרופיה). לנוכח אי ודאות שכזו, אין פלא שרבים כל כך מאמצים לחיקם תפישת עולם מסודרת, הנשענת על קווים נקיים, מינימליזם ויציבות.

התרבות הנורדית ידועה בכיבושיה ברחבי העולם (מישהו אמר ויקינגים?), אך הכיבוש האחרון והמוצלח מביניהם היה דווקא בחזית האמנותית. סגנון ה-BOHO שיק הידוע במינימליזם ובצבעים הקרים שלו, הצליח לתפוס מקום של כבוד במיליוני בתי אב ועסקים ברחבי העולם, לצד תפישות עולם מינימליסטיות נוספות של ניקיון וסדר – כגון שיטת קונמארי היפנית.

"העיצוב הנורדי בסגנון בוהו-שיק נצמד לכמה כללים בסיסיים, שהופכים אותו ללהיט אמיתי" – אומרים בסטודיו Eva Metal בתל אביב. "צבעים בהירים, חומרים טבעיים וכמובן מינימליזם; שלושת אלו הם הרכיבים העיקריים ששולטים בסגנון העיצוב הסקנדינבי."

לדוגמה, פלטת הצבעים העיקרית של הבוהו-שיק נשענת רובה ככולה על הצבע הלבן, בשילוב של כמה צבעים רכים נוספים כגון פסטלים, אפור, ירוק, כחול כהה ושחור. מתוך פלטת הצבעים היחסית מצומצמת הזו, ניתן להגיע לעולם שלם של עיצובים ייחודיים המשרים אווירה של רוגע, חום וביתיות: שטיחים, כריות, צבעי הקיר, גופי תאורה ועוד.

כאשר משלבים זאת עם החיבה לחומרים טבעיים, מתקבלת תוצאה עיצובית שנעה בין כפרית למודרנית. עץ, מתכת, פרווה, צמחים ועוד – כל אלו מאפשרים להכניס את הטבע פנימה אל חללי הבית או המשרד, וליהנות מחומרים שעד כה התקיימו בעיקר מחוץ לחללים הסגורים בהם אנו חיים ועובדים. זה יכול להתבטא במגוון רחב של אלמנטים, כגון פריטי ריהוט, תמונות, עציצים, כלי נוי מעוצבים ועוד.

המינימליזם בקו העיצוב הנורדי מביט אלינו למעשה מכל פינה, עובדה הנגזרת מכך שמדובר בתרבות שלא אוהבת עומס מיותר. תמונות קיר ממתכת מבטאות את הפן הזה בצורה הטובה ביותר. הן גם עשויות מחומר טבעי, גם עמידות מאוד בהשוואה לתמונות או לציורי קיר רגילים, וגם מבטאות מקסימום מינימליזם (במחילה על משחק המילים) באמצעות קווים פשוטים ובולטים.

תמונות מתכת בסגנון One Line מייצגות את סגנון הבוהו-שיק במיטבו: משחק של צורות גיאומטריות לסוגיהן (ישרות ועגולות), צורות בוטניות (צמחים), בעלי חיים, נופים או צורות מופשטות. כמובן שזה לא מוגבל אך ורק לנושאים האלה, ותמיד אפשר ליהנות גם מתמונות מתכת מורכבות יותר של בני אדם ואלמנטים נוספים.

איך משלבים את הסגנון הנורדי בבית או במשרד? פשוט מאוד, מתחילים עם פריט אחד או שניים, ומציבים אותם במיקום הנכון עם התאורה הנכונה. לעיתים מספיקה תמונת מתכת אחת גדולה על הקיר בסלון או בחדר השינה, כדי לתת את הטאץ' המינימליסטי הרצוי. לפעמים תרצו יותר, ותשלבו גם מדפי מתכת מינימליסטיים או כלי נוי בצורת אישה.

הנקודה היא שלא חייבים לטלטל את הסירה, ולעשות שינוי משמעותי כדי להרגיש קצת יותר שיקים. מספר פריטים בודדים יעשו את העבודה, וזו בדיוק תכונתו המופלאה של הסגנון הנורדי המינימליסטי. אל תתאמצו יותר מדי; תנו לזה לזרום והתוצאה תהיה משביעת רצון.

סטודיו אווה מטאל הופך כל תמונה ליצירת מתכת אקסקלוסיבית וייחודית שאפשר לתלות על הקיר. שלחו אלינו תמונות למייל [email protected] או ל- whatsapp – ונשמח לעמוד לרשותכם.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן