לא רק משאף: כל האופציות הטבעיות לטיפול באסתמה

 השימוש במשאף הוא כידוע הטיפול הקונבנציונלי לחולי אסטמה הסובלים מהתקפי קצרת משמעותיים. משאף וכן לעיתים סטרואידים נועדו להקל על הנשימה, להפחית את הגודש במעבר האוויר, אולם מסתבר שיש לא מעט אופציות טבעיות ויעילות שכדאי להכיר ולהביא בחשבון. 

דיקור סיני וצמחי מרפא ייעודיים

אסטמה נחשבת למחלה כרונית, כלומר הטיפולים שכוללים הן משאף והן אופציות טבעיות לא נועדו לרפא את המחלה לצמיתות. יחד עם זאת, בעזרת טיפול באסטמה שמותאם למטופל, ניתן להפחית מאוד את התסמינים. האופציות הטבעיות נועדו להאריך מאוד את התקופות השקטות, שבהן לא מורגשים תסמינים או שהם מופחתים באופן דרמטי. 

דיקור סיני מצד אחד וצמחי מרפא מצד שני, אלה שתי אפשרויות טבעיות, שיכולות לסייע מאוד. בין היתר, הן טכניקות שמחזקות את הגוף, מאזנות אותו, מפחיתות גודש. השיטות הללו מאפשרות לגוף להתמודד היטב אפילו עם עונות מעבר שנחשבות לבעייתיות עבור חולי אסטמה. הסינים על פי חכמי הרפואה העתיקה הצביעו למשל על כך שנקודות דיקור שמחזקות את הכליות משפיעות לטובה גם על חולים של מערכת הנשימה. 

עיסויים וטכניקות ניקוי רעלים 

טיפולי מגע ועיסוי נחשבים לפתרונות מעולים להרגעת הגוף, לשיפור זרימת הדם והפחתת כאבי שרירים. יחד עם זאת, נמצא כי טיפולים שונים של עיסויים מפחיתים את חומרת ההתקפים של הסובלים מאסטמה ומשפרים מאוד גם את זרימת האוויר לריאות והחוצה. משערים כי התוצאה של הרגעת הגוף וריכוך השרירים מרפה את הנוקשות בגוף ומקילה על נשימה חופשית ומשוחררת יותר. טכניקה אחרת שיכולה להקל מאוד כוללת ניקוי רעלים מהגוף. ניקוי רעלים נעשה בדרכים שונות, בין השאר על ידי צום מבוקר, שתיית מיצים טבעיים והקפידה על מזונות קלים וסופר פוד. במידת הצורך, ניתן להיעזר בשיטות עיסוי נוספות, כגון עיסוי לימפתי. 

טיפול במים ופעילות גופנית 

למרות שהנטייה בעבר הייתה להמליץ לחולי אסטמה להמעיט בפעילות גופנית, ידוע כיום כי זה לא בהכרח הפתרון. דווקא פעילות גופנית, שלא בתקופת התקפי אסטמה חריפים, מביאה עימה הקלה משמעותית. ניתן לנקוט בשיטת הפעילות במים (הידרותרפיה). פעילות גופנית באישור רופא ובצורה נכונה מחזקת את הריאות ומקלה על הנשימה. מובן שאם חווים תקופה של נשימה שורקנית וקושי לנשום, יש להקשיב לגוף להימנע ממאמץ יוצא דופן. 

הומיאופתיה ונטורופתיה 

טיפול הומיאופתי מתבסס על הגישה של "דומה מרפא דומה". רמדי שהן תמיסות מהולות במידה רבה מותאמות לכל מטופל או מטופלת לאחר האבחון. לפני שמגיע השיפור, לרוב המטופלים ירגישו עליה בתסמינים הלא נוחים, מה שמעיד על כך כי הטיפול מתחיל לפעול. השלב הבא הינו הפחתה חזקה בתסמינים שכן הגוף כבר קיבל תמיכה ומצליח להגיע לאיזון משופר. במידת הצורך ניתן לשלב טיפולים של נטורופתיה שכוללים צמחי מרפא ותזונה על פי תפריט מותאם אישי. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן