בטקס שנערך בצפת חולקו טרקטורונים עם מערכות כיבוי מתקדמות לכיתות הכוננות בשש יישובים במחוז הצפון

בטקס שנערך היום (ראשון) בתחנת צפת במעמד מפקד מחוז צפון, ראש מועצת מבואות החרמון וראש מועצת מעלה יוסף, נמסרו 6 טרקטורוני כיבוי ל-6 יישובים במחוז הצפון במסגרת פרויקט ׳מרכבות האש׳.

צילומים: יצחק ויימן / כב״ה צפון

הטקס במעמד מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים; ראש מועצה איזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, ראש מועצה איזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה, צוותי הרשויות המקומיות, חברי כיתות הכוננות, מפקדים ולוחמי אש ממחוז צפון.

פרויקט ״מרכבות האש״ אושר ע״י ממשלת ישראל בהצעת מחליטים שהוביל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחודש שעבר. במסגרת ההחלטה שעלותה כ-50 מיליון שקלים, נציב הכבאות הורה לצאת לרכש מזורז של למעלה מ-150 טרקטורונים ו-40 טנדרים במטרה להציבם יחד עם צוותי מתנדבים מכיתות הכוננות על מנת לתת מענה מיידי לאיום השריפות. במחוז צפון בלבד יחולקו 102 טרקטורונים מצוידים במערכות כיבוי מתקדמות.

לצד חלוקת הטרקטורונים שמכילים משאבת כיבוי בלחץ גבוה, קיבלו הצוותים גם הכשרה לכיבוי שריפות וכן ציוד מיגון אישי חדיש, ציוד לחימה באש, זרנוקים ואמצעי כיבוי נוספים שיאפשרו מתן מענה ראשוני וזריז בעת שריפות.מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים: ״בדיוק לפני חודשיים הצגנו את הצורך בפני השר לביטחון לאומי וצוותו והיום אנחנו כבר מחלקים 6 טרקטורונים – וזו רק ההתחלה. אני רוצה להודות לשר ולנציב הכבאות על רתימת כל המערך לרכש בזמן שיא. השילוביות של אמצעים ויכולות הוא מכפיל כח משמעותי ויחד עם כיתות הכוננות נוכל לכל משימה ואתגר״.

ראש מועצה איזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר: ״אין כמו לוחמי האש במלחמה הזאת. הם מסכנים את חייהם אל מול האויב ששורף לנו את הצפון ונלחמים בעוז בשריפות. אני מודה לשר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף וכמובן למנכ״ל המשרד לביטחון לאומי וצוות השר על קידום הפרויקט בזמן שיא. מכאן אני רוצה למסור שאפו גדול ויישר כח ללוחמי האש על עבודת הקודש שהם עושים, בשמי, בשם תושבי מועצת מבואות החרמון ובשם כל תושבי אשכול גליל מזרחי״.

ראש מועצה אזורית מעלה יוסף, שמעון גואטה: ״הטרקטורונים האלו מצילים חיים! אין דבר יותר חשוב מזה. אני מודה למערך הכבאות על העבודה שלו ב-10 חודשים האחרונים ובכלל ולשר על הובלת החלטת הממשלה להעברת הכספים לרכישת הכלים האלו״. מ״מ מפקד תחנת גליל גולן, סגן טפסר אלי מור: ״צוותי כיתות הכוננות הוכיחו עצמם גם בלחימה באש בחודשים האחרונים וכעת אנו מציידים אותם עם תוספת לארגז הכלים – טרקטורון כיבוי קל וזריז שיאפשר להם להסתער על האירוע עוד בתחילתו ולהכיל את השריפה. אתם נכס למדינה ונכס לכבאות והצלה. אנחנו כאן לרשותכם״.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן