בית אבות חדש בצפת בעלות 70 מיליון ₪ יוקם על חורבות בית האבות הישן

לאחרונה מי שחלף בצומת ההסתדרות בצפת לא התקשה להבחין בהעלמות מהנוף של אחד מהמבנים הכי מפורסמים שהיה מוסד ידוע בצפת, בית האבות האזורי "סוכת שלום". בית האבות נמצא בשלבי הריסה סופיים ע"י שופלים וטרקטורים העובדים במקום. לרבים הריסת המקום זה עושה צביטה בלב.

"סוכת שלום" הוקמה בסוף שנות ה-70 ושמה נלקח מספרו רב המכר של הסופר הצפתי יהושע בר יוסף היה בית אבות פופולארי על רבים שביקשו להתאשפז במקום גם בגלל האווירה המיוחדת, הנוף ומזג האוויר. לאחר גל שמועות ששטף את העיר סביב הריסת המבנה, החליטו בהנהלת הנאמנות של בית האבות לספק פרטים חדשים על העבודות המתנהלות במקום.

כרמלה לוי: "בית החולים הגריאטרי בצפת יהיה ברמה הגבוהה ביותר בגליל"

כזכור לפני כשמונה חודשים בית האבות נסגר בצו מנהלי ע"י משרד הבריאות. ניסיונות ההנהלה למנוע את סגירתו לא צלחו. מאז הסגירה הנהלת רשת מוריה לא הייתה מוכנה לוותר על הפעלת בית האבות בצפת ובשיתוף פעולה מלא של הנהלת הנאמנות הוחלט להקים בית חולים גריאטרי חדש על חורבות המבנה הישן. 70 מיליון שקל זה התקציב שהקצתה חברת מוריה בבניית בית חולים מודרני בין 4 קומות. בית החולים אמור להעסיק כ-120 עובדים ופתיחתו אמורה להיות בקיץ 2024 "בית החולים הגריאטרי בצפת יהיה ברמה הגבוהה ביותר בגליל", מבטיחה, כרמלה לוי שמציינת בימים אלה 15 שנות כהונה כיו"ר העמותה.

תזכורת: בית האבות נסגר עקב ליקויים רבים

בחודש יולי 2021 נפלה מכה בעיר צפת בית האבות ,סוכת שלום" בצפת הנחשב לבין הוותיקים בגליל העליון שידע לא פעם מספר אירועים לא שגרתיים (השלכת רימון – הפגנות) לצד תקופות יפות ועוד נסגר באופן סופי ע"י רופאת מחוז צפון, ד"ר מיכל כהן-דר, שחתמה על צו סגירה מינהלי לבית החולים הגריאטרי. עקב כך הועברו המטופלים למוסד רפואי אחר. על הצו חתם, מנכ"ל משרד הבריאות בזמנו פרופסור חזי לוי.

בית אבות

בית האבות "סוכת שלום" נסגר בעקבות ליקויים רבים שעליהם הצביע בדו"ח מפורט משרד הבריאות. בביקורת שנעשתה במקום נתגלו ליקויים רבים, החל מצוותים שלא עברו הכשרה בתחום הגריאטריה, לרבות המנהל הרפואי, ליקויים בתחום הסיעוד והטיפול בקשישים במקום, וכן תנאים סביבתיים במצב ירוד, נזילות מים וליקויים במטבח.דיירי בית האבות הועברו למוסדות חלופיים באזור בהם גוש חלב ואיילת השחר. בחברת "מוריה" המפעילה את בית האבות ביחד עם בתי אבות נוספים בפריסה ארצית דחו את הטענות של משרד הבריאות.  "צורת הטיפול, אופן הטיפול ואיכות הטיפול טובים מאוד", ציינו שם. כרמלה לוי, יו"ר הנהלת הנאמנות, הייתה תוקפנית מאוד נגד הדוח ומסקנותיו ואמרה כי הדוח שקרי ומגמתי שנולד מטעמים אינטרסנטיים שנועדו לפגוע בשמו הטוב של בית האבות".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן