בצפת ובחצור ציינו 76 שנים לניצחון על גרמניה הנאצית

בראשית השבוע ציינו במספר ישובים בארץ בעלי אוכלוסיה עולה מברית המועצות לשעבר ומחבר העמים את יום הניצחון ה-76 על גרמניה הנאצית. בצפת ובחצור נערכו טקסים בהשתתפות ניצולים ולוחמים (ווטרנים) והעלו על נס את תרומתם של מיליון וחצי היהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה בצבאות בעלות הברית וביחידות הפרטיזנים.

בחצור הגלילית התקיים טקס מכובד ומרגש במיוחד ברחבת אנדרטת הווטרנים, לציון יום זה בהשתתפות ראש המועצה שמעון סויסה, נציגי הרשות, לוחמים וניצולים ממלחמת העולם השניה. "לצערנו מדי שנה אנו זוכים לראות ופחות ניצולים ולוחמים, חצור הגלילית מצדיעה לכם ומתחייבת לספר את סיפורי הגבורה של הוטרנים" אמר ראש המועצה שמעון סויסה.

בצפת נערך טקס באנדרטה לזכר קורבנות השואה בהשתתפות, ראש העיר, שוקי אוחנה, מ"מ, ראש העיר הרב שלמה חדד שאף ברך ונשא דברים, סגן ראש העיר, ארקדי בארסט, מנהל מחלקת חינוך, מוטי כהן, ווטרנים ואורחים. בשם תושבי צפת אני מצדיע לכם ומברך אתכם בבריאות ונחת., שוקי אוחנה: "כמי שמכיר את התושבים שלנו שהיו חלק בלתי נפרד מהמלחמה החשובה, אני מתרגש, מדי שנה, ב 9 למאי, לברך אתכם, על הכבוד המיוחד שמגיע לכם, התעוזה והגבורה שבזכותה ניתנה לנו האפשרות להמשך קיום העם היהודי במדינת היהודים".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן