טיפים להנגשת חדר האמבטיה להורים המבוגרים

אם החלטתם שהגיע הזמן להנגיש את הבית כדי לשמור על בטיחותכם גם בגיל הזהב, שיפור הנגישות בחדר האמבטיה והשירותים, יכול לעזור לכם להרגיש נינוחים ובטוחים יותר. כמה התאמות קלות יכולות להקל עליכם את השימוש בחדר האמבטיה, כך שגם כשתתבגרו, תוכלו להזדקן בבטחה בביתכם.

פציעות המתרחשות בחדר האמבטיה, שכיחות יותר בקרב האוכלוסייה המבוגרת יותר. לפעמים, מאחז יד מנירוסטה יכול להספיק, אבל לא תמיד. לדוגמה, חלק מחדרי האמבטיה הם קטנים ודורשים הידחקות מסביב למתקן באופן שלא מאפשר לאדם להשתמש במתקן בנוחות כשהוא נעזר בהליכון או במקל. ברוב המקרים, כדי להיכנס לאמבטיה או למקלחון, צריך להרים רגל ולהניפה מעל לאמבט או לשפת המקלחון. זה יכול להוות אתגר עבור אדם מבוגר, במיוחד אם מדובר באדם עם ניידות מוגבלת או עם בעיות בשיווי המשקל.

למרבה המזל, ישנם כמה פתרונות פשוטים שיכולים להפוך את חדר האמבטיה לחלל בטוח יותר.

שיפורים להגדלת הבטיחות בחדרי אמבטיה של מבוגרים

רוב התאמות הבטיחות אינן מסובכות, וחלק מההחלפות קלות עד כדי כך שתוכלו לעשות אותן בעצמכם. במקרים אחרים, סביר להניח שתזדקקו לשירותיו של קבלן שיפוץ.

  • להסיר את השטיח או להחליף אותו באחר

שטיחים לאמבטיה הם רכים והם נעימים יותר לכפות הרגלים מרצפת האריחים הקשה והקרה, אבל שטיחים אלה עשויים בדרך כלל מגב רך שהופך אותם מועדים להחלקה. כדי למנוע החלקה של השטיח על רצפת חדר האמבטיה הרטובה, החליפו את השטיח הרך במחצלת מגומי מונעת החלקה, שתישאר במקומה. לחילופין, אתם יכולים פשוט לוותר על שטיח בחדר האמבטיה.

  • להתקין ריצוף מונע החלקה

משטחים חלקים לא מתאימים לאתגרי ניידות. לכן, אם הרצפה שלכם מרוצפת באריחים מבריקים, עדיף להחליף אותם באריחים המונעים החלקה. אפשרות אחרת, במקום החלפת האריחים, היא להדביק על הרצפה יריעה בעלת מרקם המונע החלקה.

  • להניח מחצלת מונעת החלקה במקלחון

משטחים חלקלקים בחדר הרחצה, מסוכנים לכל אחד. באמצעות שטיח גומי שמונע החלקה, תוכלו להבטיח שרצפת המקלחת שלכם לא תגרום לכם למעוד. משטח זה מבטיח שתישארו זקופים ובטוחים מנפילות.

  • להניח דברים בהישג יד

את הפריטים שבהם אתם משתמשים לעתים קרובות, הניחו בהישג יד (במגירה או במדף אליהם תוכלו להגיע בקלות בעת הצורך). בדרך זו לא תסתכנו באבדן שיווי המשקל, כתוצאה ממתיחת היד, התכופפות או צעידה על רצפה רטובה כדי למצוא את מה שאתם מחפשים.

  • להתקין ראש מקלחת ידני

לפעמים, קשה לשטוף את כל השמפו מהשיער כאשר ראש המקלחת נמצא אי שם במרומי התקרה. לכן, מומלץ לרכוש אביזר מקלחת ידני, או ראש מקלחת מתכוונן שיוכל להתאים לצרכי המקלחת של כולם.

  • לשפר את התאורה

אור השמש טוב לא רק למצב הרוח אלא גם לבטיחות. אנשים רבים חווים ירידה באיכות הראייה עם העלייה בגיל, ולכן חשוב לוודא שחדר האמבטיה מואר היטב. החליפו נורות שרופות, בחרו בווילון חלון שלא אוטם את אור השמש או הוסיפו גופי תאורה שיאירו את החלל בהתאם לצרכים שלכם.

כשאתם מחליפים גופי תאורה, וודאו שאלה מופעלים עם מתג קיר, כדי שיהיה לכם קל להדליק ולכבות את האור.

  • להחליף את ידיות הדלת והארונות

אתם לא אמורים לאמץ את כל הגוף שלכם כדי לסובב את ידית הדלת או למשוך את דלת הארון. אם הידיות לא פועלות באופן חלק ונוח, הגיע הזמן להחליף אותן. עבור הדלת, עדיף לבחור בידית מנוף שקל לאחוז בה, לסגור ולפתוח את הדלת. 

וודאו שכל הידיות בחדר האמבטיה מספיק גדולות וקלות לשימוש. ואל תשכחו להחליף את הברזים בחדר האמבטיה, אם קשה לסובב אותם.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן