המומחים של קומפוסט מסבירים על חשיבות הקומפוסט לחקלאות

בשנים האחרונות חל שינוי מהותי בתפיסת העולם של טיפול בענפי החקלאות השונים וזאת לאור השימוש המוצלח בקומפוסט בקרקע עבור הגידולים. התרומה של חומר זה היא גדולה ומהותית ביותר ולכן רוב החקלאים מעוניינים להשתמש בה. 

מהו קומפוסט?

קומפוסט הוא חומר אורגני מיטבי לקרקע אשר מיוצר משילוב של גזם איכותי מרוסק ובוצת שפכים. השילוב של שני החומרים הללו יוצר שינוי משמעותי לטובה בקרקע והוא ברמה גבוהה הרבה יותר ומכיל הרבה יותר חומר אורגני פעיל משילובים של קומפוסטים אחרים. 

חומר זה מיוצר בישראל על ידי קומפוסט אור באמצעות מפעל שהוא הגדול מסוגו בעולם. כל התהליך מתבצע באופן אוטומטי וללא מגע יד, תוך שימוש במכונות אשר פועלות בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות ביותר.

שימוש של קומפוסט 

תהליך ההכנה של קומפוסט אורך כמה שבועות שבמהלכם מבצעים במפעל של קומפוסט אור היפוך של מרבדי הקומפוסט אחת לשבוע לאורכם של 8-6 שבועות וזאת לצורך ההכנה המושלמת. טיבו של הקומפוסט נבדק במעבדת קרקע מקצועית, כדי לוודא שהוא איכותי ואפשר להשתמש בו.

הערך המוסף של החומר בקרקע

החקלאים רוכשים קומפוסט ומבצעים הליך של הטמעה שלו בקרקע על פי ההנחיות של המפעל היצרני. לאחר שהקומפוסט נמצא בקרקע, הוא מאפשר יסודות הזנה חיוניים לצמח ומגביר את החסינות שלו בפני מחלות. כתוצאה מכך כמויות היבול הן הרבה יותר גדולות. דבר שמוביל לעובדה שההכנסות הכספיות של כל חקלאי הן גבוהות יותר, כי הוא מוכר תוצרת רבה יותר.

במקביל לכך, החומר האורגני בקרקע מונע את פעולות הסחף ומגדיל את זמינותם של המים. כל המהלכים הללו יחד מובילים לכך שהחקלאים נהנים מכמויות הרבה יותר גדולות של גידולים חקלאיים.

הערך המוסף לטווח הארוך 

ההשפעה של חומר זה על הקרקע יוצרת מליחות נמוכה, צמצום השימוש במשאבי טבע אחרים כמו דשנים, שמירה מיטבית על התשתיות בכדור הארץ וצמצום הפליטה של חומרים מזהמים. בסופו של דבר החומרים האורגניים הללו מעניקים מעטפת מעולה הן לקרקע והן לכל מה שקורה סביבה. 

השינויים הנראים בגידולים החקלאיים השונים 

לאורך השנים האחרונות נהנים החקלאים מהיתרונות של השימוש בקומפוסט, ניכר שיפור גדול בעמידות של הצמחייה למחלות שורש שפגעו בהן בעבר, קיימת עלייה באחוזי הנביטה מתוך סך השטחים שנזרעו, ריכוז החלבון שנוצר בתוך גרגרי החיטה גדל בהתמדה והיבול הן של הדגנים והן של כלל גידולי השדה הוא גדול באופן משמעותי. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן