מזל טוב למושבה העברית הראשונה בגליל – ראש פינה בת 139

ראש פינה ציינה השבוע 139 שנים להקמתה, כמושבה העברית הראשונה בגליל. כמה עשרות תושבים השתתפו ביום ראשון ב' בטבת, יום היווסדות המושבה, בסיור 'בעקבות ראשונים', עברו ממתחם למתחם, שמעו את סיפורי המקום מפיה של רותי מייסטר ומפיהם של תושבים שגדלו שם.

הראשונים שהגיעו למקום היו עולים ממוינשט שברומניה, הגיעו בשלהי קיץ תרמ"ב אל ראש פנה. לא ניתן היה לחרוש את האדמה היבשה, וכפי שכתב דוד שו"ב בזיכרונותיו: "באותה שנה נתאחרו גשמי היורה". בתאריך 12.12.1882, ב' בטבת תרמ"ג ירד היורה, ריכך את הרגבים ונחרש התלם הראשון". יום זה נקבע כיום היווסדות המושבה, ומדי שנה עמותת השחזור מציינת אותו בסיור בבתים העתיקים ושמיעת סיפורם מפי צאצאי המתיישבים.

תמי שורץ שהשתתפה בסיור ציינה כי השנה התמקדו בסיפורם של המבנים במתחם המשטרה ובית המכס. ראש פנה היתה צומת דרכים מרכזית בתקופת המנדט הבריטי, ואף כונתה "אום אל דרוב", אם הדרכים. כאן היו משקל לכלי רכב (נמצא עד היום ליד השווארמה, לשעבר אוסול), מחסום (שריד שלו היא האבן הכחולה בחזית פיצה סיצילאנו), בית מכס ומשטרת טיגארט. הסיור התנהל בגשם חזק אולם גם הוא לא עצר את המשתתפים. בסיום הודו המארגנים למדריכים, לשוטרי תחנת ירדן, ובעיקר לעמותת השחזור.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן