מסתמן פתרון: נתיב אקספרס ממתינה לאישור – תציב תחנה בכניסה למרכז הרפואי "זיו" בצפת

בעקבות הרעש התקשורתי של עיתון "חדש בגליל" מגעים בין חברת נתיב אקספרס, משרד התחבורה, עיריית צפת והנהלת המרכז הרפואי "זיו" בצפת להביא לפתרון מהיר לסרובה של זכיינית התחבורה בצפת להכנס למתחם בית החולים להורדת והעלעת נוסעים.

כאמור חולים, קשישים ומבקשי שרות במרכז הרפואי "זיו" בצפת התלוננו בהנהלת בית החולים וברשויות כנגד ההחלטה של חברת "נתיב אקספרס" שלא להכנס אל המתחם עקב עבודות הפיתוח המתנהלות במקום. כזכור החל מראשית השבוע עקב החלטה מקומית של זכיינית התחבורה בצפת, חברת נתיב אקסדפרס לא נכנסת למתחם המרכז הרפואי "זיו"עקב העבודות המתקיימות במקום להקמת מרכז מסחרי מתקדם – עבודות שאמורות להערך מעל שנה. נהגי האוטובוסים מורידים נוסעים שאמורים להגיע אל המרכז הרפואי "זיו" בתחנת ההורדה לתושבי שכונת עופר ועושים פרסה בחזרה לכיוון התחנה הראשונה של רחוב דוד אלעזר משם מעלים נוסעים שסיימו את סידוריהם בבית החולים. המרחק מהתחנה בדוד אלעזר אל חדר המיון או המרפאות כ-300 – 400 מטר. רוב התלונות הגיעו מקשישים, נכים ומחולים חלקם, אף חולי דיאליזה שזקוקים לטיפול מציל חיים. רחמים רחמים תושב צפת וחולה דיאליזה, סיפר לכתבינו על העוול שנעשה. " מדובר בקשישים, חולים ונכים שאין ברשותם רכב פרטי או כסף למונית ונאלצים ללכת מאות מטרים עד למרפאות בגשם". גם עדנן הייב התלונן על המרחק: "אני אדם נכה עם בעיות ברגליים . הלכתי לבדיקה אתמול ושהנהג עצר לי בכביש הראשי מחוץ לבית חולים לא הסכמתי לרדת כי אני לא יכול ללכת את המרחק הזה מה שאילץ אותי לדחות את הבדיקה שחודשיים אני מחכה לה".

במרכז הרפואי "זיו" זעמו על כך שחברת "נתיב אקספרס" מסרבת לקבל מספר חלופות לפתרון הבעייה. חלופה ראשונה הייתה – להכניס מיניבוסים. חלופה שנייה כ-20 מטר לפני עמדת הכניסה (ש.ג) תוקם תחנת אוטובוס זמנית להעלאת והורדת נוסעים ושם יותאם מסלול לאוטובוס על מנת שיבצע פרסה בבטחה. לטענת מרכז הרפואי "זיו" ההצעות החלופיות לא התקבלו ע"י חברת נתיב אקספרס. בנתיב אקספרס דחו את הטענות ואמרו שהם פועלים לפי החוק ובהנחיית משרד התחבורה. ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה, התערב אף הוא ופנה לאנשי שרת התחבורה מירי רגב במטרה להביא לפתרון. כעת כולם מחכים שכולם יעשו חסד ויימצא פתרון למצוקת החולים, הקשישים ומבקשי השרות הרפואי.

תגובת, זאב סוננזון, דובר חברת נתיב אקספרס: "החברה עושה את המיטב על מנת לשרת את הציבור הרחב והמשתמשים בשירותיה על הצד הטוב ביותר לרבות לשמור על בטחון ובטיחות הציבור ובתור מפעיל תחבורה ציבורית הינה כפופה למשרד התחבורה שהינו הרגולטור בתחום. אשר למניעת כניסת אוטובוסים וכלי תחבורה לכיכר המרכז הרפואי זיו בצפת. החברה קיבלה הנחיה מבית החולים שעקב תחילת הבניה של מבנה מסחרי חדש, צומצם כביש הכניסה לבית החולים וכתוצאה מכך לא תתאפשר כניסת כלי רכב גדולים ואוטובוסים לכיכר התחנה המרכזית בבית החולים, וזאת על מנת לאפשר מעבר פתוח לאמבולנסים.
החברה פעלה ועודנה פועלת בהתאם למחויבות שלה על פי דין ועל פי הנחיות משרד התחבורה בכך שאינה יכולה להוריד נוסעים במקום שאינו תחנה. אשר על כן וללא קשר לתלונה, החברה סיכמה עם בית החולים על הצבת תחנה אחרי שער בית החולים, אך זאת בכפוף לקבלת אישור החרגה ממשרד התחבורה.
החברה מצרה על אי הנוחות שלא באשמתה, ומאחלת לציבור הרחב ולמשתמשים בשירותיה כל הטוב ובריאות איתנה. בברכת נסיעה טובה".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן