נפטר מרדכי דיעי רבה הראשי של חצור הגלילית

הלם בגליל ובחצור הגלילית ממותו של הרב הראשי של היישוב, הרב מרדכי דיעי. הרב דיעי נחשב לגדול רבני האזור והיה אהוד ומקובל מאוד בקרב תושבי חצור. הוא נפטר היום (שני) בגיל 68 לאחר מחלה קשה.

צילום: מאיר ינקו.

הוא היה ידוע כאיש של נתינה, חסד ועזרה לכל דורש. הוא הקים לפני כ-33 שנה את עמותת שערי דעה במסגרתה דאג לחלוקת סלי מזון וקמחא דפסחא למשפחות נזקקות בחגים בסכומים של עשרות אלפי ש"ח ופעילויות רבות ומגוונות נוספות משפיעות טוב על הסביבה ותורמות לשיפור המצב של האוכלוסיה בצפון. בנו הרב אלחנן דעי משמש כרב בשכונת סביוני דניה בחיפה. "יום קשה לחצור הגלילית, לצפון כולו ולעם ישראל – יעזור בורא עולם לרפא את השבר הנורא", רשם בפוסט בדף הפייסבוק שלו, גיסו הרב שלמה חדד (מ"מ ראש עיריית צפת). מסע הלוויה יתקיים היום לקראת השעה 16:00 אחר הצהריים בבית העלמין בחצור הגלילית.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף: "קבלתי בצער רב, את הידיעה על הסתלקותו של ידידנו הרב הגאון הרב מרדכי דיעי זצ״ל רב העיר חצור הגלילית. הרב דיעי עמד על משמר הרבנות והכשרות בעיר חצור הגלילית עשרות בשנים תוך שהוא עומד ומרביץ תורה ויראה וקירב את כלל תושבי האזור לאביהם שבשמים. עולם הרבנות יחסר את אחד הרבנים הבולטים בו. תנחומי למשפחתו ויה״ר שיבולע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים".

ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סויסה: " ״במהלך השנה האחרונה התפללנו לשלומו, אך לצערנו, אנו נפרדים מאחת הדמויות האהובות, שפעלו לשלום לאחווה ורעות בקהילת חצור.היה בנינו קשר מיוחד ,אהבתי את הרב מאוד, זכיתי זכות גדולה להכיר אשיות יוצאת דופן, זהו יום כואב ועצוב לכולנו״.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן