על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בתחום העירוני, נפגעו 618 ילדים ובני נוער (0-19) בתאונות דרכים בחודשי החופש הגדול הקודם (יוני-אוגוסט) שנת 2020, מתוכם שמונה נהרגו ו-79 נפצעו באורח קשה.
בחופש הגדול נמצאים תלמידים וילדים רבים ללא מסגרות, משחקים בחוץ, מבלים בבריכה, בים, בטיולים ומשוטטים ברחובות, מצב זה הופך אותם לחשופים ופגיעים יותר לסכנות בכבישים. מדי שנה נפגעים בחודשי החופש הגדול בממוצע 860 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים בתחום העירוני. נתון קשה זה מבטא את הסכנות בדרכים אליהן חשופים אותם ילדים ונערים (גילאי 0-19) בחודשים שאמורים להיות עבורם המהנים ביותר בשנה. מן הנתונים עוד עולה כי בעשור החולף (2011-2020) נפגעו בתאונות דרכים בתחומי הערים והישובים 8,651 ילדים ובני נוער בחודשי החופש הגדול (יוני-אוגוסט), מתוכם 83 ילדים נהרגו ו-845 נפצעו באורח קשה.
לפי הנתונים בצפת נפצעו בתאונות דרכים 50 ילדים ובני נוער במהלך שלושת חודשי החופש הגדול בעשור האחרון. 45 במצב קל והיתר במצב קשה. שיא מספר הנפצעים התרחש במהלך שנת 2017 עם 14 נפצעים בדרגות שונות. במהלך שנת 2020 נפצעו -3. צפת רושמת יותר נפגעים מקרית שמונה -29. עוד עולה מהנתונים כי בראש פינה נפצעו 8, בחצור הגלילית – 2. גוש חלב – 3. טובא – 6. מירון -2. עלמה -1. בעשור האחרון והיא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר. בתל אביב נפגעו בשנים אלו כמחצית בהשוואה לירושלים – 538 ילדים ובני נוער. בסך הכל ברחבי ישראל נפגעו בשנת 2020 בחודשי החופש הגדול 1,090 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, מהם 14 נהרגו ו-112 נפצעו באורח קשה.
בירושלים נפגעו בתאונות דרכים מעל אלף ילדים ובני נוער במהלך שלושת חודשי החופש הגדול בעשור האחרון, והיא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר. בתל אביב נפגעו בשנים אלו כמחצית בהשוואה לירושלים – 538 ילדים ובני נוער. בסך הכל ברחבי ישראל נפגעו בשנת 2020 בחודשי החופש הגדול 1,090 ילדים ובני נוער בתאונות דרכים, מהם 14 נהרגו ו-112 נפצעו באורח קשה. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער מצויים בסיכון להיפגע בתאונות דרכים במיוחד בחופש הגדול מאחר והם נמצאים מחוץ למסגרות ומבלים שעות רבות בגני השעשועים, בפארקים ובכלל מחוץ לבתים. כדי לעזור להם לעבור את ימי החופש בשלום חייבים במשרד התחבורה בשיתוף הרשויות המקומיות להגביר את ההסברה ולהעלות את המודעות לסכנות האורבות לילדים בדרכים ולעסוק בנושאים כמו חציה בטוחה של הכביש, רכיבה בטוחה על אופניים ועוד. בנוסף עליהם לדאוג להתאים ולשפר את התשתיות כך שאלו יהיו בטוחות לילדים ולהתקין פסי האטה בסביבות בהן צפוי להיות ריכוז גבוה שלהם. פסי האטה יסייעו בריסון מהירות כלי הרכב ויקטינו את הסיכון לתאונות ולנפגעים".
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.