צעדים ראשונים שחשוב לעשות כשפותחים עסק בצפון

התחלת קריירה עצמאית היא אירוע מרגש מאוד. באופן טבעי ישנן ציפיות רבות ולצידן גם לא מעט מטלות. בפרט חשוב לבצע את הפעולות המפורטות בכתבה זו, כדי שהעסק החדש יתחיל לפעול ברגל ימין.

פתיחת תיק עוסק במע"מ

כל בעל עסק עצמאי חייב לפתוח תיק מס ערך מוסף. הכלל הזה חל גם על מי שפותח עסק קטן, כזה שהוא מתעתד לנהל מהבית, ואפילו אם במקביל הוא ממשיך לעבוד כשכיר. מבחינת מס ערך מוסף, בעלי העסקים נחלקים לשני סוגים – עוסק מורשה ועוסק פטור. עוסקים מורשים מחויבים לגבות מע"מ מלקוחותיהם ולהעביר אותו לרשות המיסים, כלומר לרשות המדינה, ובמקביל זכאים לקזז מהסכומים הנ"ל את המע"מ ששילמו הם עצמם עבור הוצאות הקשורות לעסק.

עוסקים פטורים נקראים כך משום שהם פטורים מחובת גביית המע"מ, וגם לא מקבלים החזרים בגין מס זה. על-מנת שבעל עסק ייחשב עוסק פטור נדרש מחזור הכנסות של עד 100,000 ש"ח בשנה. כמו כן ישנם עיסוקים שלא מאפשרים מעמד של עוסק פטור – למשל עורכי דין או רואי חשבון (גם אם ההכנסות שלהם נמוכות מהרף הנ"ל).

הדרך הקלה והפשוטה ביותר של פתיחת תיק עוסק זעיר היא לתת לרואה חשבון מוסמך לעשות את זה עבורכם ולחסוך לכם את כל הטרחה. עידן האינטרנט הפך את התקשורת עם רואי חשבון לקלה יותר מאיי פעם וכיום גם תושב של ראש פינה יכול להשתמש בשירות של רואה חשבון בתל אביב שיעשה בשבילו את כל העבודה שקשורה לדיווח על הכנסות והוצאות לרשויות המס השונות.

פתיחת חשבון בנק עסקי

לכל בעל עסק עצמאי מומלץ לפתוח חשבון בנק ייעודי לעסק. זוהי לא חובה, וניתן להשתמש בחשבון הבנק הפרטי גם לצורך התקבולים העסקיים – אבל הפרדה בין שני החשבונות מאפשרת שליטה טובה יותר בהוצאות ובהכנסות, גם אלה האישיות וגם אלה העסקיות. עבור עסק בתחילת הדרך בקרה הדוקה היא מרכיב קריטי בסיכויי ההצלחה, ולכן הכדאיות של פתיחת החשבון העסקי – מה גם שכיום ניתן להתמקח עם הבנקים השונים ולנהל חשבון בנק גם ללא עמלות, או תמורת עמלות מינימליות.

גיבוש תוכנית עסקית

צעד חשוב נוסף לקראת התחלת קריירה עצמאית הוא לבנות תוכנית עסקית. תוכנית זו משמשת מעין מפת דרכים עבור בעל העסק, שיכול להיעזר בה כדי לתכנן את ההתנהלות בכל התחומים החשובים – שיווק, רכישת סחורות, ציוד, תמחור ועוד.

את התוכנית העסקית מומלץ לגבש בעזרת מומחה בתחום, כדי שהיא תהיה מציאותית. תוכנית איכותית תורמת במידה ניכרת ליכולת להתמקד בקהל היעד הרלוונטי ביותר, להציע מוצרים ו/או שירותים שבהם לבעל העסק יש ערך מוסף, לנצל באופן אופטימלי את תקציב השיווק ובאופן כללי לצאת לדרך ברגל ימין ועם בסיס יציב.

מציאת פתרונות מימון משתלמים

אחד המשאבים החיוניים עבור הקמת רוב סוגי העסקים הוא כסף. חשוב לזכור שלצד העלות הראשונית של פתיחת העסק נדרש כסף עבור התפעול השוטף של העסק גם בחודשים הראשונים שבהם עדיין אין הכנסות. גם את פתרון המימון מומלץ לבחור בעזרת איש מקצוע בעל הבנה פיננסית מעמיקה, כדי לא לשלם מחיר יקר מדי עבורו.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן