fbpx

גל חום כבד צפוי בל"ג בעומר – בכבאות והצלה אוסרים על הדלקת מדורות

בימים רביעי עד שישי צפוי לשרור באזורנו שרב, והוא יגיע לשיאו בימים חמישי ושישי. הטמפרטורות הגבוהות במיוחד והיובש משתלבים עם אירועי ל"ג בעומר, ולפיכך מהווים סכנה משמעותית.

כאמור, שיא גל החום יגיע בימים חמישי ושישי, אז ישרור שרב כבד עם טמפרטורה של מעל 40 מעלות ברוב אזורי הארץ, ובהרים ובמישור החוף תגיע הטמפרטורה ל-35 עד 40 מעלות (ביום שישי גם בחלק מאזורים אלה הטמפרטורות יהיו גבוהות מ-40 מעלות). הטמפרטורות הגבוהות ילוו באחוזי לחות נמוכים ובחלק מהזמן ברוחות ערות. שבירת השרב תתרחש רק במהלך יום שישי, ולמרות זאת, ביום זה עדיין ישררו תנאי שרב כבד בכל אזורי הארץ.

בתום הערכת המצב, נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי,חתם על צו המורה על שורה של הגבלות הכוללת בין היתר, איסור הדלקת מדורות ביערות, שמורות טבע, גנים לאומיים ואזורי סיכון. כמו כן, הגבלת מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד 3 מטר. יש להדגיש כי איסור הדלקת מדורה ביער וחורש קיים גם במקומות המיועדים לכך.

בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל. נציב הכבאות הנחה על תגבור כוחות ובמהלך ימי החג יצאו לשטח ולמוקדי האש כאלף לוחמי אש, מפקחי מניעת דלקות ומתנדבים. אנו שבים וקוראים לציבור לגלות אחריות, לאחד מדורות, ולהקפיד על הנחיות הבטיחות המפורסמות באתר ובדיגיטל של הכבאות.

דילוג לתוכן