
אם יש שאלה אחת שכל בעל עסק חייב לשאול את עצמו היום זו שאלת המדיה הדיגיטלית. ניהול מדיה דיגיטלית בצורה חכמה זה בעצם ניהול העסק כולו בצורה חכמה. אין היום ולו אספקט אחד של העסק שלא נשען בצורה זו או אחרת על טכנולוגיה, אבל בכל הנוגע לשיווק ושימור לקוחות, המדיה הדיגיטלית היא דרישה שמגיעה מכולם.
בעלי עסקים בישראל, ולמעשה בכל העולם, נמצאים באיזה מירוץ מטורף וחסר בלמים, קופצים מפה ולשם, מנסים פה ומנסים שם, וזה לא תמיד מצליח. למה? ובכן, אם אתם לא יודעים לנהל נכון את המדיה הדיגיטלית שלכם, אתם פשוט טוחנים מים. עדיף לעצור, להשקיע זמן בלמידה, או פשוט מזה, לקחת אנשי מקצוע שישלפו אתכם מהסחרחורת האינסופית הזו ויעשו את מה שהם עושים הכי טוב, יורידו מכם את העול, ויזניקו את העסק שלכם על גבי הרשת.
ניהול מדיה דיגיטלית מקצועי: הדבר הכי טוב לעסק
אם הגעתם עד כאן, אתם כבר יודעים שהצעד הבא הוא לפנות לאיש מקצוע בתחום ניהול מדיה דיגיטלית. אבל איך לשוחח איתו בכלל? ובכן, ככה תעשו זאת נכון:
צעד ראשון – שיעורי בית
· תשאלו את עצמכם מי קהל היעד שלכם או "מי הלקוח המושלם שלי?" – הגילאים שלהם, הג'נדר, המצב הסוציו אקונומי, מקום מגורים, מקצוע וכיו"ב. הרעיון הוא ליצור מה שנקרא בעגה המקצועית "אווטאר", דמות הלקוח המושלם שהעסק שלכם צריך.
· תכתבו מה כבר עבד לכם – אם התעסקתם קצת עם המדיה הדיגיטלית, יכול להיות שהיה פוסט או שניים שעבדו טוב יותר מאחרים, או אולי תמונה שקיבלה יותר "לייקים" או "שיירים", או אולי מבצע שראיתם שבאמת הוביל למכירות. עשו סדר ותכתבו מה שעבד ודוגמא לכמה דברים שלא עבדו בכלל.
· הבינו את התקציב שלכם – כאן יש אתגר, וגם יש טריק, ואת זה אני מבקש שתקראו פעמיים – אל תתקמצנו על התקציב עבור ניהול מדיה דיגיטלית. אני אסביר מדוע. כמובן שכולנו רוצים להשקיע מינימום ולקבל מקסימום. והאמת היא שהיופי עם המדיה הדיגיטלית הוא שהיא מאפשרת את זה בדיוק, אבל זה לוקח זמן, כי זה נשען על דאטה שנאסף לאורך כמה חודשים. בהתחלה לפחות צריך ללכת על זה בכל הכוח, כדי לפרוץ לשוק הדיגיטלי ולאסוף את הנתונים הדרושים. הטריק הוא להבין ולזכור כל הזמן כי מדובר בתהליך שסופו מזעור הוצאות ומקסום הכנסות. בנוסף תזכרו שהעבודה במדיה הדיגיטלית, שנעשית נכון, נותנת כמה X יותר מאשר השקעה בכל מדיום שיווקי אחר!
צעד שני – תקשורת עם איש מקצוע
עם הרשימה הנ"ל אתם מוכנים לשוחח עם מקצוען בתחום ניהול מדיה דיגיטלית, אדם שידע לשאול אתכם עוד כמה שאלות, ללכת לעבוד, ולחזור עם תוכנית מושלמת שתעיף את העסק שלכם למעלה בדיגיטל.

















