fbpx

בני המושבים של הנוער העובד והלומד ציינו את חגיגות ה-60 בנטיעות ט"ו בשבט

לרגל חגיגות ה 60 לחטיבת בני המושבים בתנועת הנוער העובד והלומד, יציינו אלפי חניכי ומדריכי התנועה בשיתוף קק"ל את ט"ו בשבט בשבוע שלם בו יתקיימו עשרות אירועי נטיעות ברחבי יישובי בני המושבים ובמסגרתו ינטעו למעלה מ 2000 עצים ושתילים, תחת הכותרת "נוטעים עצים – מוקירים את החקלאים"

במרכז הפעילות השנה, הוקרה לחקלאי היישובים ולתרומתם לבניין הישוב והארץ. במהלך אירועי הנטיעות  יתקיימו טקסי הוקרה במסגרתם יעניקו חניכי התנועה את "אות החקלאי" למעל מ  100 חקלאים הנמנים על דור המייסדים בישובים השונים.

אל מבצע הנטיעות הגדול שיתקיים ביישובי מבואות חרמון שבצפון ועד יישובי בקעת הירדן שבמזרח, הוזמנו כל בני הקהילה לקחת חלק באירועים ולחגוג עימם במבצע נטיעות ארצי. בין היוזמות הייחודיות, הוחלט על הקמת חורשה חדשה בישוב כורזים שבמועצה האזורית מבואות חרמון. את אות החקלאי בישוב יקבל דוד גבאי, העוסק בחלקאות עם דגש על שתלנות, ספק מוביל לשתילי ועצי פרי שונים בארץ ובעולם. מומחה בהרכבות עצים, חומרי ריבוי והשבחת זנים. גבאי, למד בבית הספר לגננות ושתלנות, התגייס לצנחנים והיה ממשחררי ירושלים. לאחר השירות הצבאי התמקם בסיני שם עסק בדיג, וכשנחתם הסכם השלום עם מצרים הגיע לכורזים והיה מראשוני הישוב ומאז עוסק בחלקאות

מור שבתאי, רכז המבצע בחטיבה, אמר: "אנו נרגשים לחגוג את שנת ה – 60 לחטיבת בני המושבים, במבצע נטיעות גדול שיכלול את קהילת בני המושבים בכל הארץ ויוקיר את חקלאי המושבים. במבצע זה  שמנו לנו למטרה לומר בקול רם וברור – החקלאים הם הגיבורים שלנו, הם עושים ציונות בידיים וברגליים גם בשנת 2020. במהלך 60 השנה האחרונות חטיבת בני המושבים שימשה בית לרבים מחקלאי הארץ, עודדה ויזמה עיסוק בחקלאות ובאדמה.

על כן, חשוב לנו שכל חניך וחניכה בחטיבה יפגשו את ציבור החקלאים מהיישוב שלהם ויכירו את הבחירה, את האתגר, את הערכים שהחקלאות מגלמת בתוכה. כל זאת לצד פעילות שמפגישה את הקהילה כולה סביב נטיעות חידוש היערות והוקרה לחקלאי הישוב

השאר תגובה

דילוג לתוכן