דוד לוי הלך לעולמו בגיל 86 – סגן רה"מ לשעבר – צמצם את הפער עם הפריפריה באמצעות פרויקט שיקום שכונות

דוד לוי חבר הכנסת והשר לשעבר, הלך היום (ראשון) לעולמו בגיל 86. שימש כחבר כנסת מטעם הליכוד וכיהן כ-20 שנה כשר בממשלות שונות. לוי התגורר בבית שאן, והותיר אחריו אישה, 12 ילדים, יותר מ-40 נכדים ועשרות נינים.

צילום: הוט

לוי נולד ב-1937 ברבאט שבמרוקו ועלה לישראל בשנת 1957, כשהיה בן 20. בצעירותו כיהן כחבר הוועד הפועל של ההסתדרות הכללית ועמד בראש סיעת תכלת-לבן. ב-1969 נבחר לכנסת, ואחרי המהפך בשנת 1977 קיבל את תיק הקליטה והעלייה בממשלתו של מנחם בגין. אז החל להתגבש סביבו מחנה של פעילים נאמנים – בהם חברי הכנסת לשעבר מיכה רייסר ומיכאל קליינר, שגריר ישראל לשעבר אליהו בן-אלישר ונשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין – שהתאגדו סביבו על רקע פעילותו נגד קיפוח בני עדות המזרח.

צילום: יעקב סער, לע"מ

בכנסות ה-10 וה-11 כיהן כסגן ראש הממשלה וכשר הבינוי והשיכון. בתפקידו כשר טיפח לוי את פרויקט שיקום השכונות, שאותו הוא נשא בגאווה כמפעל חיים. על פעילותו החברתית וטיפוח הפרויקט קיבל את פרס ישראל. בממשלת האחדות שקמה ב-1984 המשיך לוי לכהן בתפקידיו המסורתיים כשר השיכון והבינוי וכסגן ראש הממשלה. בשנת 1985 היה אחד משני שרי הליכוד היחידים שהצביעו בעד יציאת צה"ל מלבנון.

לוי כיהן כחבר כנסת עד שנת 2006, ובקדנציה האחרונה שלו,  היה חבר בוועדת החוץ והביטחון וחבר בוועדה לחקירת מערך המודיעין בעקבות המלחמה בעיראק. בכנסת הזו הוא הצטרף ל-13 חברי הליכוד שהצביעו נגד תוכנית ההתנתקות של ראש הממשלה דאז אריאל שרון, ונעשה אחד מדובריה העיקריים של הקבוצה. לקראת הבחירות ב-2006 הוא לא נבחר במקום ריאלי ברשימה, ובכך סיים כהונה של יותר מ-36 שנים כחבר כנסת. שמו כמועמד לנשיא המדינה ב-2014 וב-2021, אך הוא בחר שלא להתמודד.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן