בעיות קריאה אצל ילדים- הן ממש לא משחק ילדים. אי טיפול בזמן עלול לגרום לתסכול רב לילדים ולהורים ולמנוע את קידומו של הילד, בדיוק לכאן נכנס איש החינוך אבנר שרז בעל הקליניקה לטיפול בבעיות קריאה אצל ילדים ומציע פתרון תוך 60 יום בלבד בשיטת "רנגיני" המצליחה.
אבנר שרז היה ילד ירושלמי בגיל 9 כשהוא מצא עצמו נע ונד בין כיתה אחת לאחרת. הסיבה העילה השטחית הייתה העובדה שהיה לו אופי סוער (היום קוראים לזה: 'היפראקטיבי'), והתיוגים השליליים שבאו לצד זאת, רק הלכו והתרחבו. ההורים שלו מצאו את עצמם מתוסכלים וחשו חסרי-אונים. כמעט מידי יום קיבלו טלפונים בהולים מהצוות החינוכי התורן עם האמירה המוכרת ש"אי-אפשר להמשיך ככה, וצריך לעשות משהו עם הילד המשתולל בכיתה.."
כך הוא מצא עצמו, ילד טוב ירושלים בסך-הכל, מדלג בין 9 (!) מוסדות במשך שנים בודדות, כשאיש לא מבין מה עובר על הילד ה"מופרע".
רק בגיל 14 נפתרה הסאגה: לימוד קריאה בשיטת 'רנגיני' לימדה את ההורים כי כאן למעשה נמצא שורש הבעיה וכל מה שמתרחש מסביב אלו רק סימפטומים חיצוניים שלה.
לימים, הפך אבנר שרז לאיש חינוך אשר רואה בעבודתו, לימוד קריאה לילדים מתקשים- שליחות אמיתית. שרז, כיום תושב מעלות ואב לארבעה ילדים, הבין כי השיטה הזו פשוט הצילה את חייו ומנעה הידרדרות. הוא מסכים לחשוף את סיפורו האישי הדומה למעשה סיפורם של ילדים רבים ששגיאות בתחום קריטי זה – עלולים לגרום להם לנשירה מהמסגרת, כשבינתיים הם סופגים מטחים של תיוגים שליליים אותם הם עלולים 'לסחוב' כל חייהם. "אני הייתי שם ואני מבין את הקושי, ומתוך הכלה ורגישות ובעיקר מתוך תחושת שליחות עמוקה שממלאת אותי – אני עוסק בתחום; לא רק כאקט מקצועי גרידא", הוא אומר.
"לפני שנה במכון 'רנגיני' החלו לשווק את השיטה בקרב צוותי הוראה, וכמי שהכיר אותה – נרשמתי. במכון המלמד את השיטה התקשרו אליי ושאלו אותי אם אוכל 'לקפוץ למים' ולסייע לנער בן 16 תושב מעלות – בה אני מתגורר, ילד ממשפחת מצוקה אשר לא יודע לקרוא. השבתי בחיוב. התחלתי ללמד את הילד הזה וכך נכנסתי לתחום. ואז הבנתי שאני שוחה בזרם מצוין והתחלתי לפתח את השיטה. מיני-אז עברו דרכי ב"ה ילדים רבים שהתקשו מאוד בקריאה ושיטת ה'מסורת' הקלאסית לא התאימה להם".
ברמה הפרקטית, מה בעצם אומרת השיטה? מה אתה מלמד את הילדים?
"קודם כל תנועה. כשם שלוקח זמן לדעת לנסוע באופניים אולם אחרי שאנחנו יודעים לנסוע, גם אם יהיה פסק-זמן של 30 שנה, נדע לנסוע שוב במיומנות בדיוק במו בהתחלה – כך תנועת-היד חודרת למוח של האדם.
"בשיטת 'קוראים בהנעה' של הגב' רנגיני אנחנו מלמדים את הניקוד דרך תנועת-יד מתאימה. לכל ניקוד אנחנו מספרים סיפור מסוים שעליו מלבישים תנועת-יד שמתאימה לאותה הבעה.
עד כמה השיטה הוכחה כיעילה בשטח?
שרז מספר על 98 (!) אחוזי הצלחה, כשלדעתו, המניע ל 2% החסרים הינו אי שתוף-פעולה מצד ההורים/הילד, מה שקורה במקרים חריגים ביותר.
היתרון בשיטה הוא גם בפרקי-הזמן שלה. מדובר בפגישה שבועית קצרה בקליניקה של שרז כאשר בנוסף לכך ההורים מתרגלים עם הילד במשך 10 דקות בלבד בכל יום. "המחקרים מוכיחים שעשר הדקות הראשונות של השיעור הם האיכותיות ביותר בקשב והריכוז של הילד, כשלאחר מכן הילד קצת 'מאבד' את הריכוז ברמה כזו או אחרת. ולכן אנחנו מתמרכזים על הדקות הללו ומפיקים מהן את המירב", הוא מסביר. "מדובר גם בפרק-זמן מצוין לילדים הנחשבים היפראקטיביים. יושבים איתו רק 10 דקות ביום נכנס למוח התנועות, אין צורך לשבת יותר-מידי זמן ליד השולחן.
השיטה מגובה מחקרית ומאושרת ע"י משרד החינוך.
לפגישת בחינה וייעוץ ללא עלות חייגו: 054-854-8668 אבנר שרז
תוכן שיווקי בשיתוף אמנות הקריאה
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.