fbpx

וואו איזו ליגה: צפת קרובה לליגה ב' – השוותה את הנקודות למוליכה

אפילו זקני ההתאחדות לא זוכרים ליגה מטורפת וצמודה כמו העונה בליגה ג' גליל עליון. בשעה שביתר המחוזות יש פער בין המוליכה לדולקות אחריה במחוז של גליל עליון לא פחות מ- 4 קבוצות מתמודדות על כרטיס העלייה לליגה ב' דרך המקום הראשון ועוד 3 קבוצות על השתתפות במשחקי המבחן המובטח למסיימים במקומות 2-3.

צפת השוותה את מאזן הנקודות (38) למוליכה יריבתה המשובעת, אחווה שעב והתרחקה ב-2 נקודות מהפועל כרמיאל שאיבדה 5 נקודות בשני משחקיה האחרונים. 5 משחקים מפרידים בין הפועל עירוני צפת לעלייה לליגה ב'. רק לפני שלושה שבועות לאחר התיקו המאכזב בטובא מול הפועל כרמיאל, 2:2, היה נדמה ששוב צפת מגיע לבאר ולא שותה ממנו ותשאיר את מאבק העלייה לשעב וכרמיאל. אך השנה עקב השתתפות ערה של יותר מקבוצות הליגה במאבקי העלייה, כמעט ואין מכירות משחקים (נכון לעכשיו) מה שאפיין את הליגות הנמוכות מימים ימימה.שעב וכרמיאל, איבדו נקודות והחזירו את החיוכים והתקווה בקומה השישית בעיריית צפת. ראש העיר, שוקי אוחנה שסימן לו העונה כמטרה להביא את קבוצות הרגל והסל להישגים, נתן יד חופשית וצ'ק פתוח לאנשי הכדורגל לעלות בתום העונה לליגה ב'.

יוסי סופר: קבלן עליות -האם ירשום עלייה נוספת?

את ההזדמנות שקיבלה צפת לאחר ההפסדים בשבת האחרונה של כרמיאל לכפר סמיע (0:1) ושעב לאבו סנאן (1:2) צריך המאמן יוסי סופר שהצליח בעונת הקאבק של הכדורגל הצפתי לבנות קבוצה טובה ומאוזנת לקחת בחיבוק. סופר שברזומה שלו רשם מספר עליות יודע שמיקומה הסופי של קבוצתו תלויה כעת ברגלי חניכיו ומעתה עד תום העונה אסור לקביצה לשמוט נקודה מ-15 הנקודות המפרידות בינה לעלייה.

אוחנה הספונסר של הפועל צפת – רוצה לחייך גם בתום העונה.

צעד משמעותי עשתה צפת, כבר ביום שישי האחרון ששבה ממשחק קריטי מבחינתה בבענה עם 3 נקודות. שחקני צפת גילו במשחק הזה המון אופי נחישות והקרבה ולא נבהלו גם כשהיו בפיגור, 0:1 בדקה ה-52. פאדי בדארנה, השווה בדקה ה-69 ודור אדרעי, האיש הנכון בדקה הנכונה הכריע את המשחק לטובת צפת בדקה ה-90, 2:1 ושלח את חבריו לחגיגות של שכרון חושים בחדר ההלבשה.

דור אדרעי – האיש הנכון בדקה הנכונה.

מה צפת צריכה כדי להעפיל ליגה?

כאמור לא לאבד אף נקודת ליגה בחמשת המשחקים ולנצל את העובדה ששלושה מחמשת המשחקים שנותרו היא מארחת בביתה בטובא. שני המשחקים הקרובים שייערכו בטובא, הם לא קלים וקריטיים מאוד לקבוצות. צפת מארחת ביום שישי הקרוב את ג'דיידה מכר הנאבקת על השתתפות במשחקי המבחן ומשחק לאחר מכן מול קוטלת הגדולות הפועל כפר סמיע, שניצחה את שעב וכרמיאל ומרוחקת ב- 2 נקודות משעב וצפת.

מי תעלה ליגה במצב של שיוויון נקודות?

נכון להיום במידה והליגה, הייתה מסתיימת. צפת לא הייתה מעפילה כי לשעב יש יתרון בנצחונות (12 לעומת 11 של צפת). להבדיל ליתר הליגות בהם האליפות יכולה להיות מוכרעת בהפרש שערים. על פי תקנון ההתאחדות בליגות ב, ו ג' – אם מספר הנקודות של שתי הקבוצות או יותר יורה על שוויון, ייקבע מיקומן עפ"י מספר הניצחונות, דהיינו הקבוצה אשר לה מספר ניצחונות גדול יותר מאשר לאחרות, תמוקם במקום הגבוה יותר, השנייה במספר הניצחונות תמוקם במקום שלאחריה וכן הלאה. לכן צפת מבחינתה צריכה לעשות את עבודה ולקוות לאיבוד של נקודה לשעב.

המשחקים שנותרו לצפת:

מחזור 21: ג'דיידה מכר (בית). מחזור 22: חופשית. מחזור 23: (בית ) כפר סמיע. מחזור 24: (חוץ) דיר אל אסד. מחזור 25: (בית) אבו סנאן. מחזור 26: (חוץ) דיר חנא.

המשחקים שנותרו ליריבותיה של צפת:

מחזור 21: דיר חנא – שעב. כרמיאל – דיר אל אסד. הפועל שלומי – כפר סמיע. מחזור 22: אבו סנאן – כרמיאל. כפר סמיע – תרשיחא. אחווה שעב חופשית. מחזור 23: צפת – כפר סמיע. הפועל נהריה – שעב. דיר חנא – כרמיאל. מחזור 24: דיר אל אסד – צפת. אחווה שעב – כרמיאל. כפר סמיע – בני בענה. מחזור 25: צפת – אבו סנאן. הפועל שלומי – אחווה שעב. ג'דיידה – כפר סמיע. כרמיאל – נהריה. מחזור 26: דיר חנא – צפת. שעב – תרשיחא. כרמיאל – חופשית. כפר סמיע חופשית.

השאר תגובה

דילוג לתוכן