חוסל חסן נסראללה מזכ"ל ארגון הטרור חיזבאללה

חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, חוסל אתמול, יום שישי בשעות הערב בעת שנפגש בדאחייה בלבנון עם צמרת הארגון שעוד נותר בחיים.

נסראללה נולד בשנת 1960 בביירות למשפחה שיעית צנועה. הוא גדל במהלך שנות ה-70 כאשר השפעת הארגונים הפלסטינים בלבנון הייתה גדולה, והצטרף לשורות "אמל" – תנועת התנגדות שיעית. עם השנים הוא עבר לחזבאללה והתקדם במהירות בשורות הארגון, בעיקר בזכות הקשרים שלו לאיראן והיכולת האסטרטגית שלו.

לאחר חיסולו של מנהיג הארגון עבאס מוסאווי ב-1992 על ידי ישראל, נסראללה מונה למזכ"ל חזבאללה. תחת הנהגתו, חזבאללה התחזק צבאית ופוליטית בלבנון, ובמקביל הפך לארגון שיעי מרכזי באזור. נסראללה הצליח לרכוש תמיכה נרחבת בקרב השיעים בלבנון ובקרב תומכי ההתנגדות לישראל.

נסראללה שמר על פרופיל ציבורי גבוה, אך הופיע לעיתים נדירות בציבור מתוך חשש לחייו, בעיקר לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006. את פניו ראו בעיקר דרך מסכים כאשר הוא מדבר עמוק מתוך הבונקר.

ב-27 בספטמבר 2024, נהרג נסראללה בתקיפה אווירית ישראלית על מטה חזבאללה בביירות. התקיפה, שהייתה חלק מהמשך העימותים בין ישראל לחזבאללה, כוונה ספציפית לחיסולו, וככל הנראה הצליחה בכך. מותו צפוי להשפיע משמעותית על יציבות הארגון ועל המצב הגאו-פוליטי בלבנון ובמזרח התיכון כולו.

נקמת תושבי הצפון – מותו של הטרוריסט נסראללה היא הנקמה הגדולה עבור תושבי הצפון שתושלם כאשר יחזרו לביתם. נסראללה מירר את חיי תושבי הצפון מאז שצה"ל ברח מרצועת לבנון בניצוחו של ראש הממשלה דאז, אהוד ברק. אף אחד לא יתגעגע ללכתו.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן