fbpx

איך לבחור רופא שיניים לילד?

ילדים רבים חוששים מאוד מביקור במרפאת שיניים, מבדיקה ומטיפול שיניים. סיפורים ששמעו, המכשירים המוזרים שיכולים להיתפס כאביזרים מאיימים, החשש מפני עוצמת הקדיחה. 

ילדים שטרם הגיעו לאבחון ובדיקה חוששים מהלא נודע עבורם בעוד ילדים שכבר חוו בדיקה או טיפול, עשויים לחשוש לעבור שוב את התהליך שיתכן ונתפס אצלם בתודעה כאירוע לא סימפטי. 

אפשר בהחלט לתקן את החוויה השלילית או ליצור חוויה חיובית עבור ילדים שטרם התנסו אם בוחרים מראש רופא שיניים לילדים מומלץ, נעים, בעל גישה לילדים. 

מה חשוב לברר אצל רופא שיניים לילדים וכיצד לבחור רופא שיניים מומלץ לילדים?

התמחות מיוחדת ברפואת שיניים לילדים

נתחיל בהבדלים המשמעותיים: יש הבדל בהתמחות של רופא שיניים למבוגרים או למשפחה ובין רופא שיניים לילדים. התמחות ברפואת שיניים לילדים מכונה "פדודונטיה" והיא עד תום המשנן המעורב.
רופאים אלה מתמחים ברפואת שיניים שרלבנטית לתהליכי ההתפתחות המאפיינים גדילה וצמיחה תקינה, בעיות המזוהות עם שיני חלב או שיניים אצל ילדים. 

חשוב מאוד לברר שאכן מדובר ברופא לילדים ורצוי רופא שחבר באיגוד הישראלי לרפואת שיניים לילדים בהסתדרות רופאי השיניים בה גם עוברים הרופאים מגוון השתלמויות להעשרת הידע בתחום, החידושים מבחינה טכנולוגית וטכניקות שיכולות לשפר את הטיפול ואת התוצאות. 

רופאים אלה יודעים גם כיצד לקדם את הבריאות האוראלית, למנוע עששת, לבחון ולעקוב אחר התפתחות השיניים ולזהות מצב של שיניים עקומות שיתכן ויידרשו אבחון על ידי אורתודנט. 

רופאים לאוכלוסיית הילדים מנוסים גם באבחון מחלות פה, מעקב גדילה אחר הלסתות, ניהול טראומות שיניים למשל בעקבות פציעות, תאונות, פירוש צילומי רנטגן של השן וכדומה. 

טיפים חשובים לבחירת רופא לילד שלכם

כדאי לבחור רופא שיניים לילד שקרוב למגוריכם על מנת שתהיה גישה נוחה, במיוחד אם הילד עובר סדרת טיפולים למשל, סתימות או טיפולי שורש. 

למשל, אם הנכם תושבי חיפה והקריות יתכן שטיפול אצל רופא שיניים לילדים בחיפה יקל עליכם להגעה לטיפולים בשל הנגישות הגיאוגרפית. 

מומלץ לבחון חוות דעת והמלצות על הרופא הן האישיות שלו והן התפקוד שלו בטיפולים ובבדיקות והעבודה שלו עם ילדים במיוחד ילדים בעלי פחד מרופאים או ילדים שקשה יותר לפתוח אותם לשיתוף פעולה.
חשוב שייעשה טיפול איכותי, אבל גם שהיחס יהיה חם, נעים, ידידותי ואישי. זכרו – הרופא הוא דמות קריטית בשלבי הגדילה של הילד, כי הוא יכול לסייע גם בהנחלת והקניית הרגלי היגיינת פה נכונים לכל אורך החיים. הוא יכול לסייע גם בלימוד צחצוח נכון וכדומה.   

אפשר לבצע מחקר אינטרנטי ולבחון אילו מרפאות מציעות רופאי שיניים טובים ומומלצים לילדים, לשוחח עם הורים שילדיהם טופלו על אחת כמה וכמה אם מדובר בילדים רגישים או כאלה הסובלים מחרדה וכן לבחון זמינות ושעות פעילות, כישורים וניסיון של הרופא. 

כמעט כל רופא מפרסם ביוגרפיה ברשת כך שאפשר בהחלט להבין מהו הותק שלו וללמוד עליו מתוך תחקיר זה. כמו גם האם התנסה בטיפול ילדים עם צרכים מיוחדים, מחלות רקע במידה וזה המקרה והרקע הרפואי וההיסטוריה הרפואית קריטית לתהליך הטיפולי. 

לעיתים שווה ללכת לרופא פרטי גם אם הוא יקר יותר על מנת לקבל יחס טוב וטיפול איכותי שכאמור משפיע רבות על התפיסה העתידית של הילד את רופאי השיניים וגם בשביל התוצאות הטובות, תורים גמישים יותר במיוחד אם יש מצב דחוף שדורש טיפול. ניתן גם לבדוק במידה ויש ביטוח שיניים אם אפשר לממן הוצאה זו או חלק ממנה על חשבון הביטוח. 

חשוב שיהיה רופא שיהיה זמין ואדיב, יוכל לענות על שאלות גם בקליניקה וגם בנסיבות מסוימות בטלפון או בהתכתבות וגם לתת טיפים והמלצות בנוגע לכללי צחצוח, שמירה על היגיינה ובניית תוכנית טיפול בהתאמה אישית לילד. 

השאר תגובה

דילוג לתוכן