(תוכן ממומן ע״י ישראכרט) טיפים לצרכנות נכונה שכולנו חייבים לדעת

טיפים לצרכנות נכונה שכולנו חייבים לדעת

מניהול תקציב משפחתי ועד שימוש בכרטיס אשראי חוץ בנקאי: 4 טיפים פשוטים שיסייעו לכם לחסוך כסף ולשפר את ההתנהלות הכלכלית שלכם ושל יקיריכם

אם גם אתם מרגישים שהכסף בורח לכם מבין הידיים, דעו שאתם לגמרי לא לבד. ישראלים רבים מתקשים "לגמור את החודש" או במילים אחרות, לאזן בין ההכנסות להוצאות החודשיות שלהם. בעוד שההכנסות תלויות בהסכמת המעסיק להעלאה במשכורת, אם אתם שכירים כמובן או בגיוס לקוחות חדשים במידה ואתם עצמאיים, בסעיף ההוצאות לעומת זאת, ניתן למצוא כמה צעדים פשוטים יותר, שניתנים ליישום מיידי וחשוב מכך – תלויים אך ורק בכם.

1- נהלו תקציב משפחתי 

לפני הכול, מומלץ שתיקחו שליטה על הכסף שלכם, והדרך הכי טובה לעשות זאת היא לתכנן תקציב משפחתי, הכולל ניהול מסודר של עמודת הכנסות ועמודת הוצאות, כשהמטרה הברורה היא לסיים את החודש ביותר הכנסות מהוצאות. ניתן לשתף בתהליך את כל בני המשפחה וכמו כן, על הדרך להתחיל ללמד את הילדים מושגי יסוד חשובים בחינוך פיננסי כמו חיסכון, תקציב, הוצאות והכנסות. 

צילום (shutterstock  (bl

2תכננו את הקניות בסופר

ביקור בסופר הוא פעולה שרובנו לא מקדישים לה מחשבה יתרה – וזו כמובן טעות גדולה. הסופרים מעוצבים כיום כמלכודות צרכנים, המעודדות קניות אימפולסיביות; מה שאתם רואים בגובה העיניים או על יד הקופות, הם לא בהכרח המוצרים המשתלמים והאיכותיים ביותר, אלא המוצרים שהסופר והספקים שלו רוצים מאוד שתקנו. הימנעות מקניה אימפולסיבית מתחילה מהכלל הראשון – לא להגיע רעבים לסופר, כי תקנו יותר. נוסף על כך, השתדלו להימנע מקניות עם הילדים שיוסיפו בוודאות לרשימת הקניות שלכם פריטים שלא דמיינתם שיהיו בה. 

ואם כבר רשימות, זכרו דבר נוסף – אל תדרכו בסופר בלי רשימת קנייה שהכנתם מראש, שתדריך אתכם מה לקנות ובעיקר – מה לא. כמו כן, השוו מחירים בין הסופרים ובין הספקים השונים  – ובחרו בזולים שביניהם. קנייה במכולת השכונתית אמנם נוחה ונעימה לפעמים יותר, אבל תעלה לכם עוד מאות שקלים מיותרים בחודש.  

יש גם צרכנים שמקפידים להשתמש בקופונים ובעזרתם לקנות בשר או דברי מאפה בסוף היום, כשמחיריהם של מוצרים אלה יורדים משמעותית. אם זה מתאים לכם, תוכלו לחסוך עוד. אם לא, הקפידו על הכללים האחרים שציינו כאן. 

צילום (shutterstock  (bl

3- תשקלו להשתמש בכרטיס אשראי חוץ בנקאי

כרטיס אשראי חוץ בנקאי*, שמונפק לכם על ידי חברות כרטיסי האשראי, עשוי להיות פתרון טוב ללא מעט בעיות. ראשית, כרטיס זה פותח עבורכם מסגרת אשראי חדשה ונפרדת, במקביל למסגרת האשראי הבנקאית שלכם, מבחינתם של לקוחות רבים, מדובר לעיתים בקו חמצן כלכלי. שנית, האשראי בכרטיס האשראי החוץ בנקאי לא מכביד על האובליגו – סך ההתחייבויות הפיננסיות שלכם מול הבנק. הכבדה על האובליגו עלולה לסכן את יכולתכם העתידית לקבל אשראי מהבנק שלכם. ולבסוף, לחלק מכרטיס האשראי החוץ בנקאי יש סל רחב נוסף של יתרונות, כמו ויתור על דמי השירות השנתיים או השתתפות בתוכנות נאמנות לקוחות. עם זאת, "היהלום שבכתר" של כל כרטיס אשראי חוץ בנקאי הן ההטבות; כרטיסי אשראי חוץ בנקאיים מציעים כיום מגוון עצום של הטבות, שהלקוח יכול להתאים לפי הרגלי הצריכה שלו ומשפחתו.

מעדיפים נקודות לטיסות? אטרקציות למשפחה? הנחות וכרטיסי חינם במופעים ובקולנוע? הנחות באלפי בתי עסק בארץ ובחו"ל? החזרים על אחוזים מהקניות? כניסה לעולמות תוכן מרתקים ועשירים? כל אלו קיימים ובשפע בכרטיסי האשראי החוץ בנקאיים – רק צריך לדעת מה קיים איפה, לבחור נכון ולחסוך הרבה מאוד כסף.  

צילום (shutterstock  (bl

4הימנעו ככל הניתן ממינוס בחשבון הבנק

מינוס בבנק, אולי תתפלאו לשמוע, הוא הלוואה לכל דבר שניתנת לכם בריבית גבוהה. הבנקים מחלקים בדרך כלל את המינוס – עד קו המסגרת הבנקאית שממנו אסור לכם לחרוג – לשלוש רמות: בסיסית, אמצעית ומרבית, ומתאימים לכל מדרגה ריבית משלה. ברמות העמוקות יותר של המינוס יתכן שתשלמו ריביות דו-ספרתיות, שיעלו לכם הרבה כסף. לא חבל? 

לסיכומו של עניין, צרכנות נכונה לא חייבת להיות כל כך מסובכת, עם טבלאות מבלבלות או צמצום משמעותי בהוצאות החודשיות. לפעמים מדובר בצעדים פשוטים כל כך, שאחרי כמה פעמים, פשוט לא תאמינו איך לא עשיתם את זה קודם.

*הנפקת הכרטיס וגובה המסגרת נתונים לשיקול דעתה הבלעדי של המנפיקה ישראכרט בע"מ ו/או ישראכרט מימון בע"מ. בכפוף לתנאי החברה ולתנאים המפורטים באתר, ההטבות עשויות להשתנות מעת לעת. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן