כל מה שלא ידעתם על בנייה ירוקה

תמונה: BL elements.envato.com

המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה עלתה פי כמה במהלך השנים אחרונות. כיום החתירה אל עבר עולם אקולוגי יותר מתבטאת בכל תחומי החיים ואפילו בבנייה. במהלך השנים האחרונות החלו לבנות בערים בצורה ירוקה יותר, המתחשבת גם בסביבה, במשאבים הדרושים לתהליך, בהתאמה אופטימלית לתנאי אקלים ולשימוש חכם באנרגייה. במאמר זה תגלו את כל מה שלא ידעתם על הבנייה הירוקה.

בנייה עם איכות בידוד ואיטום גבוהה

אחד מהגורמים המזיקים ביותר לסביבה הוא שימוש מופרז בחשמל. לכן, בנייה ירוקה שמה דגש רב על בנייה המותאמת לבידוד תרמי ברמה גבוהה יותר. כלומר, בזמן הבנייה נעשה שימוש בחומרי בידוד המונעים מחום וקור לחדור לחלל הבית ולשנות בו את הטמפרטורה בהתאם. כך גם נעזרים בחומרי איטום המונעים את האפשרות של כניסת אוויר חם או קר לבית.

כך, באמצעות יצירת יכולת בידוד תרמית של המבנה, ניתן להפחית בצורה משמעותית את צריכת החשמל של בני הבית. זאת משום שיש פחות צורך בשימוש במזגנים או מפזרי חום לאורך שעות ארוכות, אשר מביאים לניצול מופרז של חשמל אשר הפקתו מלווה בפליטת מזהמים רבה לאוויר.

שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה

בבנייה ירוקה ישנו ניסיון לצמצם כמה שניתן ייצור של פסולת שאינה מתכלה בזמן תהליך הבנייה. לכן, ישנה עדיפות לשימוש בחומרי בנייה העשויים מחומרים ממוחזרים, או כאלה שאותם ניתן למחזר בעת הצורך. יחד עם זאת, חשוב שחומרי הבנייה יהיו איכותיים ועמידים, כדי שיספקו פתרון אמין שלא יחייב תיקון באמצעות עבודות בנייה מזהמות נוספות בהמשך דרך.

בנוסף, ישנו דגש על בנייה תוך שימוש בכמה שיותר חומרים טבעיים ככל הניתן כמו עץ וקש למשל. זאת כמובן בתור שימוש בעץ ממוחזר שאינו נכרת במיוחד לשם מטרת הבנייה. כיום ישנם אפילו צבעים אקולוגיים לצביעת קירות הבית. צבעים אלה עשויים בעיקר מחומרים טבעיים, כך שהם אינם מכילים חומרים רעילים הפוגמים באיכות האוויר של השוהים בחדר.

כמו כן, צבעים אקולוגיים מסייעים גם באיזון של הלחות בתוך חלל הבית, גם שלא תתאפשר התפתחות של עובש והצטברות של בקטריות המזיקות לאיכות האוויר בחללים פנימיים עד מאוד. בנוסף, צבעים אלה הם היפו-אלרגניים ואנטי-בקטריאליים, כך הם עולים בקנה אחד עם המטרה לשיפור איכות האוויר גם כן.

מחזור וחיסכון

במסגרת הבנייה הירוקה ישנו דגש רב על ניצול מטבי של משאבים, תוך הפקדה על מחזור וחיסכון. כך, מערכות המים בפרויקטים מסוג זה בנויות כך שיתאפשר איסוף של מי מזגנים, מי גשמים ומי טל, המשמשים להשקיית גינות או לשם ניקיון לאחר טיהור. כמו כן, נעשה טיהור גם למים הנקראים "מים אפורים". מקורם של מים אלה הוא בכיורים, מכונות כביסה או מקלחות. בשכונות או בתים ירוקים ישנה מערכת טיהור מים המאפשרת טיהור של המים הללו כך שיהיה ניתן לעשות בהם שימוש להשקיה, ניקיון או הדחת אסלות.

התאמה לסביבת הפרויקט

אם בעבר היה נהוג להשמיד שטחים טבעיים לשם בנייה, כיום למרבה השמחה מדובר בדבר נפוץ הרבה פחות. בפרויקטים של בנייה ירוקה עוד בשלב התכנון ישנה התחשבות בתוואי הטבעי של השטח המיועד לבנייה. ישנה התייחסות למרקם האקולוגי בו ונעשה מאמץ לתכנן את הבנייה בצורה שתפגע בצורה המינימלית ביותר בחיים ובטבע המתקיימים באתר. בנוסף, תכנון הפרויקט משלב חשיבה על תכנון תהליכי בנייה אשר ייצרו כמה שפחות פסולת סביבתית במהלך תהליך הבנייה וכמובן גם בשלב אכלוס המבנה. המטרה היא להשאיר את סביבת המבנה טבעית ושמורה ככל הניתן.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן